#1 14-03-2013 19:59:05

herbie
Gast
Van: Tielt

Invoeren diepe baden in eerste klasse

Onlangs werd de beslissing over de invoering van diepe baden in eerste klasse voor volgend seizoen alweer uitgesteld tot eind april.

Eeklo, Brussels en Tielt dreigen dus volgend seizoen te moeten aantreden in tweede klasse. En misschien Wase, Oostende, Brugge zullen stijgen naar eerste klasse?

Op deze manier wil de waterpolobond het niveau van het Belgisch waterpolo laten stijgen.

Wij zijn ervan overtuigd dat dat niet het geval is.

Vooral Eeklo maar ook Tielt zijn al een tijdje bezig met een goede jeugdwerking(ook andere ploegen natuurlijk). Alleen op deze manier kan ons waterpoloniveau stijgen in België.

Wat denken de andere ploegen daarover?

Willen de eersteklassers volgend seizoen liever tegen Brugge, Oostende,... spelen in eerste klasse in een diep bad en met de vingers in de neus winnen?

Of spelen zij toch liever in een klein bad tegen Tielt en Eeklo en moeten ze toch een beetje hun best doen(of verliezen)?

Zoja, willen jullie daar ons in steunen op de één of andere manier?

En zijn er ploegen in tweede klasse geïnteresseerd om te stijgen door deze maatregel?

Graag reacties a.u.b.

#2 21-03-2013 17:27:16

Dimi
Gast

Re: Invoeren diepe baden in eerste klasse

Op enkele vragen kan geantwoord worden :

- de bond is al een tijdje (jaren) bezig met het idee dat alle 1ste klasse ploegen in groot bad te laten spelen. Nu een beslissing nemen van vandaag op morgen is ook niet correct, zonder de ploegen iets te laten weten, eventueel gesprekken aan te knopen met de clubs en naar een gezamelijke overeenkomst te zoeken met als doel : vanaf seizoen ...., moeten alle 1ste klassers in groot bad spelen.

- in groot bad spelen vind ik persoonlijk wel een goed initiatief. We zijn waarschijnlijk één van de enige landen die spelen in zwembaden met ondiep en diep gedeelte. Maar ploegen moeten de kans krijgen zich hierop te kunnen voorbereiden.

- de 2de klassers die eventueel kunnen (en willen) : Calypso (als zij stijgen gaan zij spelen in St Pieters Woluwe, zwembad heet SportCity en hebben blijkbaar een mondeling akkoord hier over), Wase (bad is ok), Gentse (als zij naar het nieuwe zwembad kunnen verhuizen, want blijkbaar ligt de huurprijs daar redelijk hoog), Merksem (zij zouden kunnen uitwijken naar het Wezenberg Zwembad en speelt het ene weekend Antwerpse, het andere Merksem) en Brugge (bad ok, het nieuwe vanaf 2015 ook ok).

- Oostende kan helaas ook niet stijgen, doordat 1 goal in het ondiepe is waar de keeper kan staan. Tenzij zij die opschuiven, maar dan krijg je een veld dat in lengte tussen de 20 en 25meter lang is (denk ik). En wat met de plannen voor een (ver)nieuw(d) zwembad? Zo ook Hasselt (kl bad), Den 2 (kl bad en mogen niet) en WPK (kl bad, "willen niet")

- Voor de 1ste klassers Tielt, Eeklo en eventueel Brussels (wie weet volgen zij het voorbeeld van Calypso) zou dit wel een ramp kunnen zijn. Als de bond hun wil doordrijft, is het inderdaad uitwijken met 1ste ploeg en reserven of naar 2de zakken.

- Nu (Stad) Eeklo is al jaren bezig met plannen voor een nieuw zwembad te plaatsen, maar het is daar redelijk stil rond. Kan iemand hier misschien een update over geven. In het geval Tielt, daar weet ik helaas niets van !

Het enige wat ik wel wil weten wat de afmetingen ziijn die de bond vraagt voor spelen in diep bad.

#3 21-03-2013 17:40:30

peter
Uber-admin
Website

het is gewoon een belachelijk voorstel dat elke zoveel jaren weer de kop opsteekt.
In de vorige draad erover is eigenlijk alles al gezegd door Nr14

My wife ran off with my best friend. I sure miss him.

#4 21-03-2013 20:11:30

Luffyan
Gast

herbie geschreven:

Willen de eersteklassers volgend seizoen liever tegen Brugge, Oostende,... spelen in eerste klasse in een diep bad en met de vingers in de neus winnen?

En nu winnen die niet met hun vingers in de neus tegen Tielt???
Met alle respect voor jou en TZK, maar de enige ploeg die naar mijn mening deze uitspraak kan maken is Eeklo aangezien zij al jaren meedraaien in eerste klasse en bijna altijd spelen voor een play-off plaats.
Tielt zet soms een mooi resultaat neer en dat is knap. Maar beweren dat jullie zoveel meerwaarde bieden aan de eerste klasse als pakweg Oostende, Calypso of een andere tweedeklasser daarvoor draaien jullie naar mijn bescheiden mening niet lang genoeg mee op het hoogste niveau.
Je hebt zeker een punt over de zwembaden, maar hou het dan bij feiten en laat loze argumenten als deze achterwege

#5 21-03-2013 23:52:30

Dimi
Gast

Nu heb ik uit bron vernomen dat de bond de maatregel ivm de diepe baden, al 3-4 jaar geleden al had bepaald dat er vanaf het seizoen 2013-14 in diepe baden moet gespeeld worden.

#6 21-03-2013 23:55:26

Dimi
Gast

peter geschreven:

het is gewoon een belachelijk voorstel dat elke zoveel jaren weer de kop opsteekt.
In de vorige draad erover is eigenlijk alles al gezegd door Nr14

Ik begrijp u ergens, maar kan u argumenteren waarom.

#7 22-03-2013 15:45:59

peter
Uber-admin
Website

Ik kan niet argumenteren waarom ge mij begrijpt.

Wat de zwembaden betreft refereer ik graag aan het bericht dat ik hierboven al aanhaalde.
In de jaren stillekes hebben ze een derdeklasser 2 divisies doen promoveren om aan - godbetert - 7 ploegen te geraken. Ik zie niet in waarom het deze keer anders zou zijn.

My wife ran off with my best friend. I sure miss him.

#8 22-03-2013 19:49:52

Dimi
Gast

peter geschreven:

Ik kan niet argumenteren waarom ge mij begrijpt.

Wat de zwembaden betreft refereer ik graag aan het bericht dat ik hierboven al aanhaalde.
In de jaren stillekes hebben ze een derdeklasser 2 divisies doen promoveren om aan - godbetert - 7 ploegen te geraken. Ik zie niet in waarom het deze keer anders zou zijn.

Ik doelde te argumenteren ivm belachelijk voorstel. Als u dan verwijst naar "vorige draad" ok dan.

Ik denk dat we best afwachten wat het uiteindelijke verdict over dit gebeuren zal zijn. Hopelijk kunnen de eerste klassers die het behoud halen en ik klein bad spelen, ook volgend seizoen in eerste klasse aantreden in hun klein bad of mits een oplossing door uit te wijken (al is dit niet het meest evidente).

#9 01-04-2013 02:03:42

iFCee
Gast

Dimi geschreven:

Op enkele vragen kan geantwoord worden :

- de bond is al een tijdje (jaren) bezig met het idee dat alle 1ste klasse ploegen in groot bad te laten spelen. Nu een beslissing nemen van vandaag op morgen is ook niet correct, zonder de ploegen iets te laten weten, eventueel gesprekken aan te knopen met de clubs en naar een gezamelijke overeenkomst te zoeken met als doel : vanaf seizoen ...., moeten alle 1ste klassers in groot bad spelen.

- in groot bad spelen vind ik persoonlijk wel een goed initiatief. We zijn waarschijnlijk één van de enige landen die spelen in zwembaden met ondiep en diep gedeelte. Maar ploegen moeten de kans krijgen zich hierop te kunnen voorbereiden.

- de 2de klassers die eventueel kunnen (en willen) : Calypso (als zij stijgen gaan zij spelen in St Pieters Woluwe, zwembad heet SportCity en hebben blijkbaar een mondeling akkoord hier over), Wase (bad is ok), Gentse (als zij naar het nieuwe zwembad kunnen verhuizen, want blijkbaar ligt de huurprijs daar redelijk hoog), Merksem (zij zouden kunnen uitwijken naar het Wezenberg Zwembad en speelt het ene weekend Antwerpse, het andere Merksem) en Brugge (bad ok, het nieuwe vanaf 2015 ook ok).

- Oostende kan helaas ook niet stijgen, doordat 1 goal in het ondiepe is waar de keeper kan staan. Tenzij zij die opschuiven, maar dan krijg je een veld dat in lengte tussen de 20 en 25meter lang is (denk ik). En wat met de plannen voor een (ver)nieuw(d) zwembad? Zo ook Hasselt (kl bad), Den 2 (kl bad en mogen niet) en WPK (kl bad, "willen niet")

- Voor de 1ste klassers Tielt, Eeklo en eventueel Brussels (wie weet volgen zij het voorbeeld van Calypso) zou dit wel een ramp kunnen zijn. Als de bond hun wil doordrijft, is het inderdaad uitwijken met 1ste ploeg en reserven of naar 2de zakken.

- Nu (Stad) Eeklo is al jaren bezig met plannen voor een nieuw zwembad te plaatsen, maar het is daar redelijk stil rond. Kan iemand hier misschien een update over geven. In het geval Tielt, daar weet ik helaas niets van !

Het enige wat ik wel wil weten wat de afmetingen ziijn die de bond vraagt voor spelen in diep bad.

1m80

De bond heeft dat inderdaad al aangekondigd enkele jaren terug, maar een nieuw zwembad forceren in een stad duurt gigantisch lang (zoals ook in Eeklo nogmaals aangetoond is). In Tielt is er simpelweg geen geld meer en zal het de komende 10 jaar sowieso niet het geval zijn.

Uitwijken is een ramp want dan verlies je je thuisvoordeel, moet je sowieso hogere huur betalen, heb je verplaatsingskosten en ben je je weinige supporters kwijt...

Gentse wil zelfs zonder de kleinbadmaatregel niet promoveren, laat staan dat ze er speciaal meer geld voor zullen betalen. Ook in Wase is de ploeg daarover verdeeld hoorde ik, al zouden die dan moeten.

Waterpolo is a ballethic dance between violence and finesse, injurence and strategy, individual struggle and team cohesion.

#10 24-04-2013 19:54:22

iFCee
Gast

http://www.activism.com/nl_NL/petitie/g … lgie/43571

Enquête voor wie inzit met de toekomst van zijn sport!

Waterpolo is a ballethic dance between violence and finesse, injurence and strategy, individual struggle and team cohesion.

,
[Bot] CCBot

Forum footer