Je bent niet ingelogd.
Pagina's: 1
Beste waterpololiefhebbers,
Gisteren is de beslissing gevallen in vierde klasse.
ZNA Aalst dat in de reguliere competitie elke ploeg overklaste heeft vorig week op Mechelen en dit weekend in Aalst verloren.
Resultaten: Mechelen/Aalst 14-9 na verlengingen
Aalst/Mechelen 9-10 (winninggoal 3sec. voor het einde)
Aalst heeft gisteren de match van het seizoen gespeeld door de spanning er tot de laatste seconden in te houden tegen een meer dan halve Mechelse juniorenploeg, die nota bene kampioen werd bij de junioren. Proficiat aan de Aalsterse spelers.
Mechelen speelde de voorgenoemde twee wedstrijden niet met de ploeg die een gans seizoen in vierde meedraaide maar wel met een ploeg waarin een aantal junioren zaten die meespeelden in eerste klasse en kampioen werden bij de junioren. Van de ploeg die we vorige week in Mechelen bekampten schoten er dit weekend amper zes over. Bij die zes waren er reeds twee junioren, Laumen Mike en Verschuren Gerry. Daarbij wil ik nog opmerken dat Verschuren Gerry vorige week acht van de veertien en gisteren vier van de negen doelpunten gescoord heeft (totaal 12 van de 23 of meer dan 50%). Door het reglement van vrij verkeer van jeugdspelers mochten deze junioren inderdaad effectief meespelen. Sportief is het te betreuren dat Mechelen niet met de gewone ploeg speelde en van deze mogelijkheid gebruik heeft gemaakt. De letter van de wet is inderdaad gerespecteerd maar de bedoeling van dit reglement is door Mechelen zeker met de voeten getreden.
Mechelen, die met Guido Claes voorop, zo graag promotor en voortrekker is in positieve wijzigingen en vooruitgang binnen het waterpolo heeft hier wel degelijk een club, die in derde klasse thuishoort en vooruitgang boekt met de jeugdwerking, sportief benadeeld.
Aalst, zonder nederlaag in de reguliere competitie, moet nu terug aantreden in vierde met als gevolg dat deze ploeg minstens één jaar achteruit geworpen worden in hun ontwikkeling.
Met deze mail hoop ik dat de clubs, hun besturen en de KBZB eens gaan nadenken over de geest en de letter van dit reglement .
Toch wens ik dit arm Mechelen het beste in hun volgende competities en hoop dat ze beseffen dat ze het waterpolo geen dienst bewezen hebben.
Deze tekst gaat ook naar alle WP-secretarissen .
Deze tekst is mijn persoonlijke mening en verwoord wat veel mensen gisteren dachten.
Norbert Heyvaert
Gisteren is de beslissing gevallen in vierde klasse.
ZNA Aalst dat in de reguliere competitie elke ploeg overklaste heeft vorig week op Mechelen en dit weekend in Aalst verloren.Resultaten: Mechelen/Aalst 14-9 na verlengingen
Aalst/Mechelen 9-10 (winninggoal 3sec. voor het einde)Aalst heeft gisteren de match van het seizoen gespeeld door de spanning er tot de laatste seconden in te houden tegen een meer dan halve Mechelse juniorenploeg, die nota bene kampioen werd bij de junioren. Proficiat aan de Aalsterse spelers.
Mechelen speelde de voorgenoemde twee wedstrijden niet met de ploeg die een gans seizoen in vierde meedraaide maar wel met een ploeg waarin een aantal junioren zaten die meespeelden in eerste klasse en kampioen werden bij de junioren. Van de ploeg die we vorige week in Mechelen bekampten schoten er dit weekend amper zes over. Bij die zes waren er reeds twee junioren, Laumen Mike en Verschuren Gerry. Daarbij wil ik nog opmerken dat Verschuren Gerry vorige week acht van de veertien en gisteren vier van de negen doelpunten gescoord heeft (totaal 12 van de 23 of meer dan 50%). Door het reglement van vrij verkeer van jeugdspelers mochten deze junioren inderdaad effectief meespelen. Sportief is het te betreuren dat Mechelen niet met de gewone ploeg speelde en van deze mogelijkheid gebruik heeft gemaakt. De letter van de wet is inderdaad gerespecteerd maar de bedoeling van dit reglement is door Mechelen zeker met de voeten getreden.Mechelen, die met Guido Claes voorop, zo graag promotor en voortrekker is in positieve wijzigingen en vooruitgang binnen het waterpolo heeft hier wel degelijk een club, die in derde klasse thuishoort en vooruitgang boekt met de jeugdwerking, sportief benadeeld.
Aalst, zonder nederlaag in de reguliere competitie, moet nu terug aantreden in vierde met als gevolg dat deze ploeg minstens één jaar achteruit geworpen worden in hun ontwikkeling.
Met deze mail hoop ik dat de clubs, hun besturen en de KBZB eens gaan nadenken over de geest en de letter van dit reglement .
Toch wens ik dit arm Mechelen het beste in hun volgende competities en hoop dat ze beseffen dat ze het waterpolo geen dienst bewezen hebben.
Deze tekst gaat ook naar alle WP-secretarissen .
Deze tekst is mijn persoonlijke mening en verwoord wat veel mensen gisteren dachten.Norbert Heyvaert
Overklast? Misschien al vergeten dat het op Mechelen 12-12 was en dat Aalst pas op het einde van de match gelijk is gekomen?
Laten we De Drie Wijzen nog eens spelen :
Aalst heeft gisteren de match van het seizoen gespeeld door de spanning er tot de laatste seconden in te houden
WAAR !
tegen een meer dan halve Mechelse juniorenploeg,
NIET - WAAR ! De helft van een ploeg zou 6,5 zijn wanneer je met 13 speelt. Ze waren met vier, en dit is dus niet-waar
die nota bene kampioen werd bij de junioren.
WAAR !
Mechelen speelde de voorgenoemde twee wedstrijden niet met de ploeg die een gans seizoen in vierde meedraaide maar wel met een ploeg waarin een aantal junioren zaten die meespeelden in eerste klasse en kampioen werden bij de junioren.
WAAR & NIET-WAAR de ploeg die dit seizoen speelde werd aangevuld met jeugd aangezien er een aantal spelers niet aanwezig konden zijn op de wedstrijden.
Van de ploeg die we vorige week in Mechelen bekampten schoten er dit weekend amper zes over.
NIET WAAR !
Bij die zes waren er reeds twee junioren, Laumen Mike en Verschuren Gerry. Daarbij wil ik nog opmerken dat Verschuren Gerry vorige week acht van de veertien en gisteren vier van de negen doelpunten gescoord heeft (totaal 12 van de 23 of meer dan 50%).
NIET - WAAR ! - hij scoorde vorige week 10 van de 14 en gisteren 4 van de 10.
............
Overklast? Misschien al vergeten dat het op Mechelen 12-12 was en dat Aalst pas op het einde van de match gelijk is gekomen?
komkom, als de tweede 9 punten achter de eerste eindigt mogen we stellen dat ze overklast werden.
Ik vind het ruiken naar competitievervalsing en begrijp het ook niet goed van Mechelen: waarom absoluut in derde willen spelen als men blijkbaar met de "gewone" ploeg niet sterk genoeg is om in vierde kampioen te spelen?
Waarom de junioren niet slechts in 1 senioren team toestaan?
My wife ran off with my best friend. I sure miss him.
Vorig jaar werd Calypso oneerlijk behandeld door de federatie, nu zijn bijna alle ploegen uit Eerste , Tweede en Vierde oneerlijk behandeld .. enjoy !!! we are the only FAIR champions of 2011- 2012 .
Iedereen aanwezig op de match - inclusief arbiters, en de afgevaardigde van de scheidsrechterscommissie - weet dat het om competitievervalsing ging.
De streek van Mechelen is geweldig onsportief... en dat de Mechelse ploeg dat heel goed besefte, zag je duidelijk aan de manier waarop ze hun 'overwinning' nadien 'gevierd' hebben.
De mensen die het hier proberen weglachen, minimaliseren of betwisten gaan nog een stapje verder, en moeten zich ronduit schamen. Het zou beter zijn te zwijgen en te hopen dat iedereen het snel vergeet.
competitievervalsing. het is een goede ploeg dat het zegt. Ze kunnen misschien eerst beginnen met een beter voorbeeld te zijn bij de jeugd en daar niet te gaan valspelen door spelers zonder licentie op het blad te zetten. Maar je een eendjes reeks is waarschijnlijk niet belangrijk genoeg voor een ploeg als aalst. mooi voorbeeld voor die kadeekes.
Toch wens ik dit arm Mechelen het beste in hun volgende competities...
...sprak de man die ons zaterdag geen hand wou geven
Droog toiletpapier
Pagina's: 1
[ Gegenereerd in 0.020 seconden, 10 queries uitgevoerd - Geheugen gebruik: 1.6 MiB (Peak: 1.68 MiB) ]