Je bent niet ingelogd.
betreft: Antwerpse - Wase
door een onwaarschijnlijk toeval krijg ik hier juist een email voor mijn ogen waarin kortaf beweerd wordt dat Wase den Twee gaat VERZUIPEN in zijn eigen zwembad!
Nou, dàt willen we wel eens ne keer zien: zorg dat ge er bij zijt....
Afspraak: maandag 26 april Berchem 21.30u
Op ne maandag nog wel.. Ideaal :)
En we verwachten de mannen van Wase natuurlijk na de 2e wedstrijd op onze fuif! http://www.azsc-waterpolo.be/web/
Antwerpse Wase: 10 - 8
verrassing van formaat ?:
De Antwerpenaren winnen tegen de Waaslanders 10 -8; en dat is een geflatteerde uitslag voor de mannen van Waasland.
De Sinjoren vertrokken vanuit een zeer solide verdediging. Helaas
The Hammer Dhanis, krijgt definitieve uitsluiting na minder dan 2 times.
Kapitein Dams volgt zijn voorbeeld in de 3de Time. (het gevolg van een bijzonder strenge maar niet onrechtvaardige arbitrage)
Maar zelfs nadat de twee Antwerpse sterspelers op de kant zitten kan Wase niet doen wat ze eigenlijk van plan waren: den Twee verzuipen in zijn eigen bad.
Den Twee komt pas echt op stoom in de 4de time en geeft WZK daar een voorsmaakje wat hun vrijdag te wachten staat: zéér snelle counters bij de vleet!
Enfin, in St Niklaas zal vrijdag bij de return uit een ander vaatje getapt worden door een compleet ander Antwerpse.
besluit: spannende match, veel volk, sportief verloop, strenge arbitrage, een krachtig WZk maar een superb Antwerpse. (gedetailleerd verslag volgt)
Laatst bewerkt door Greet is great (27-04-2010 08:48:55)
Kapitein Dams volgt zijn voorbeeld in de 3de Time. (het gevolg van een bijzonder strenge maar niet onrechtvaardige arbitrage)
Ik vond het anders maar een flauwe beslissing, zou een regel uit korfbal kunnen zijn..
Greet is great geschreven:Kapitein Dams volgt zijn voorbeeld in de 3de Time. (het gevolg van een bijzonder strenge maar niet onrechtvaardige arbitrage)
Ik vond het anders maar een flauwe beslissing, zou een regel uit korfbal kunnen zijn..
True, maar hoe flauw ook, het was een juiste beslissing (alleen had de ene scheids het wel, de andere niet gefloten). Ach ja
Antwerpse Wase: 10 - 8
verrassing van formaat ?:
De Antwerpenaren winnen tegen de Waaslanders 10 -8; en dat is een geflatteerde uitslag voor de mannen van Waasland.
Niets geflatteerd aan....
AZC speelde een sterke wedstrijd. Daar valt niet veel op te zeggen. Winnen in AZC is altijd moeilijk, er dan mag er echt niets tegen zitten... En dat was maandag wel het geval...
AZC wou niets aan het toeval over laten. Ze begonnen met dezelfde ploeg die Brugge enkele weken geleden in de pan hakte, en hadden voor de gelegenheid de tafel aan de andere kant gezet wat hen het voordeel gaf om het laatste kwart te verdedigen in het ondiep, Dè zwakte van WZK.
Net voor de wedstrijd wist je al dat de arbitrage niet veel zou voorstellen. Aan de ene kant dacht ik een zekere Fogolin. Een dame die waarschijnlijk voor de eerste of tweede keer in 2de afdeling staat. Als ik het goed voorheb, heeft die twee keer haar fluit gehanteerd. De eerste keer was dan nog om iedereen uit het water te halen :-).
Aan de andere kant 'Mr.' Moerman. Die vòòr de wedstrijd aangaf dat hij de regels van de bond ging aanpassen en steeds in het ondiep ging fluiten. Geeft meteen ook vertrouwen aan zijn collega :-)
Verder is de wedstrijd heel kort gehouden. Moerman die van op 'zijnen ondiepe kant' moest fluiten naar het diep. En daardoor fouten fluit die er niet zijn... (Ik dacht niet dat 'den houmer' zijn derde uitsluiting terecht was.). Twee goals, van op 9m, affluit voor staan (je moet eens proberen niet te staan daar :-)). En zo kunnen we nog even doorgaan...
Conclusie:
- AZC speelde goed. Vooral in de verdediging.
- WZK liet zich door arbitrage misleiden, en vergat zelf zijn spel te spelen
- 'Den Bond' is goed bezig door zo'n onervaren arbiter te laten fluiten in de play-offs van tweede. En ze leren blijkbaar niet uit hun fouten, want vrijdag mag het duo het nog eens overdoen in Kortrijk.
In ieder geval het zal er vrijdag zeker anders aan toe gaan.
Ik heb maar één vraagje en hopelijk kan iemand daar een zinvol antwoord op geven :
Hoe komt het dat de keeper van Antwerpen Sepp François zowel in de competitiematch in eerste klasse MZV Eeklo tegen AZC kan keepen en ook in de play-offs in 2de nationale met Antwerpen 2 ?
Jeugdspelers (juniors) mogen wisselen tussen ploegen van dezelfde club.
Met andere woorden, alweer een geweldige regel van onze Belgische bond.
Dus vrijdag kan AZC aantreden met hun ganse juniorenploeg waarvan het merendeel toch al goed meedoet in eerste nationale dacht ik zo...
Met andere woorden, alweer een geweldige regel van onze Belgische bond.
Dus vrijdag kan AZC aantreden met hun ganse juniorenploeg waarvan het merendeel toch al goed meedoet in eerste nationale dacht ik zo...
Wij maakten dit vorig jaar ook mee met mechelen, dat toen seniors wisselde tussen hun ploegen, er bestond hier nog niets van reglement voor dus toen is er van de bond de regel gekomen dat enkel juniors en jonger mogen spelen in de verschillende ploegen.
Volgens de regels kunnen jullie dus tegen de junioren spelen.
Laatst bewerkt door nebur (29-04-2010 10:35:26)
Klopt, volgens de regels van de Bond mogen junioren in alle senior ploegen meespelen, op voorwaarde dat ze maar aan één wedstrijd deelnemen dat weekend. Dus als hij niet meespeelde met AZC1 tegen Mechelen is er niets aan het handje.
maakt eigenlijk allemaal niet veel uit...
Keeper was goed, maar nu ook niet om te zeggen uitzonderlijk goed.
Ik denk niet dat WZK daar geld zal aan spenderen en langs die weg naar 1ste zou willen gaan.
Vrijdag moeten we ons gewoon herpakken.
Klopt, volgens de regels van de Bond mogen junioren in alle senior ploegen meespelen, op voorwaarde dat ze maar aan één wedstrijd deelnemen dat weekend. Dus als hij niet meespeelde met AZC1 tegen Mechelen is er niets aan het handje.
maakt eigenlijk allemaal niet veel uit...
Keeper was goed, maar nu ook niet om te zeggen uitzonderlijk goed.
Ik denk niet dat WZK daar geld zal aan spenderen en langs die weg naar 1ste zou willen gaan.
Vrijdag moeten we ons gewoon herpakken.
Mooie conclusie (en niet sarcastisch!)
De keepers aan Wase zijde waren verdienen trouwens ook een pluim voor hun match.
WZK - Antwerpse
Een WZK er meldt mij:
onderwerp: Geurhinder Scheldelaan:
er hangt sinds maandagavond 22.u 30 een geur van revanche over het Antwerpse havengebied.
(lees: een latente strontgeur).
vraag: van waar kwam de wind deze week:
antwoord: WZW 3 bf
veel plezier vanavond en dat de beste moge winnen
Laatst bewerkt door stuurman (30-04-2010 19:29:49)
wase-azc 10-5
Nadat den twee een oefenmatch kwam spelen op Merksem speelde ze de pannen van het dak.
Wase heeft hier duidelijk lessen uit getrokken want woensdag komen ze ook naar Merksem voor een oefenmatchke.
Don't judge before you play!
Een goed idee van Wase.
Wij - Antwerpse- zullen dinsdag wat dollen met onzen Eén als sparringpartner.
Enfin, Merksem haalt ongetwijfeld het meeste profijt uit al die oefenpartijen.
Zij zullen den Twee én Wase vervoegen in tweede klasse volgend seizoen.... ;).
Soit, toekomende zaterdag kan Antwerpse ONMOGELIJK slechter spelen dan gisteren en Wase ONMOGELIJK beter .... dus het zal er stevig aan toe gaan.
Geen verslag deze keer van AZC ?
Er was dan ook niet veel volk om een verslag te schrijven (twas zelfde avond als fuif).
Een goed idee van Wase.
Wij - Antwerpse- zullen dinsdag wat dollen met onzen Eén als sparringpartner.Enfin, Merksem haalt ongetwijfeld het meeste profijt uit al die oefenpartijen.
Zij zullen den Twee én Wase vervoegen in tweede klasse volgend seizoen.... ;).Soit, toekomende zaterdag kan Antwerpse ONMOGELIJK slechter spelen dan gisteren en Wase ONMOGELIJK beter .... dus het zal er stevig aan toe gaan.
heel tof allemaal maar 1 kleine fout in je tekstje stuurman.
Merksem vervoegt enkel jullie volgend jaar , wij spelen volgend jaar een trapje hoger ;)
Verslaggever zat waterpolofuif te preppen (en dank aan de Wasenaars om af te komen!!!)
En aan de reacties van de spelers van de 2 te zien nadien zou't verslag redelijk pessimistisch klinken (vanuit Antwerps perspectief he)..Tis aan jullie voor verslagje ;)
Laatst bewerkt door tdams (03-05-2010 19:38:22)
In heel kort: Midvoor was moeilijk aanspeelbaar en niet genoeg dreiging van achteruit (2 man op middenlijn?).
Heel kort Antwerpse deed niet wat ze de eerste match wel deden. Zwemmen en een hoog tempo opleggen! De 2 ploegen speelden aan een bijzonder traag niveau. Antwerpse nog net wat trager dan Wase
Wase kon temporiseren, dicteerde de wet en kon rustig aan uitlopen. 4 minuten voor affluiten verhoogde Den 2 het tempo drastisch waardoor er plots meer ruimte kwam en ze eindelijk de netten goed vonden, maar toen was het kalf al verzopen
Mons gaat winnen in Hasselt: volgend jaar derde...
spijtige zaak, want eigenlijk...... vallen jullie best mee, komt maar vlug terug!
[ Gegenereerd in 0.018 seconden, 9 queries uitgevoerd - Geheugen gebruik: 1.65 MiB (Peak: 1.71 MiB) ]