Je bent niet ingelogd.
Ik ben toch ook voorstander, volgens mij is het niet alleen onmogelijk om knap polo te spelen in klein bad, het is gewoon onmogelijk om polo te spelen in klein bad. Hoeveel matchen in klein bad ontaarden niet in één of andere vorm van rugby, deze regel kan volgens mij het waterpolo niveau alleen maar opkrikken. Ik speel trouwens ook liever in een deftig bad met lege tribunes dan in heksenketel waar toch niet aan polo gedaan kan worden. Ik ben zelfs voorstander van op termijn ook baden zoals mechelen te verbieden wegens te kort... Maar eerst alleen diepe baden vindt ik al een goede start.
Enkele jaren geleden werd het zwembadbeleid geherstructureerd. Sommige baden werden als publiek beschouwd, sommige als sportbad.
Miljaar da moe zalig zijn. Sportbaden, publieke baden, tropische baden, bubbelbaden,... Spijtig genoeg heeft niet iedereen die luxe. de meeste steden zitten met 1 zwembad da de club(s) moeten delen me et publiek.
Tielt en Kortrijk liggen toch ook niet zo ver uit elkaar dacht ik?
En dan het verhuizen naar een dicht bijgelegen diep bad: stel u voor da bvb. D'monde bij ons zou moeten komen trainen... We moeten zelf al krabben om aan trainingsuren te komen!! ik vermoed da er nog wel clubs zijn met afdeling competitiezwemmen, waterpolo, synchroonzwemmen, duikers, vrije zwemmers,... en da nog is verdeeld in verschillende leeftijdsgroepen of categorieën. Da is ni zo simpel om da dan nog is te combineren me het publiekzwemmen, laat staan nog eens me andere clubs!
Ik speel trouwens ook liever in een deftig bad met lege tribunes dan in heksenketel waar toch niet aan polo gedaan kan worden.
Als quote van de dag kan dit tellen: 'liever in een deftig bad spelen met lege tribunes' Om je te bescheuren.
En wat bedoel je met 'waar toch niet aan polo gedaan kan worden'?
Bedoel je dat in olympisch bad elk duel 'koosjer' verloopt? Wordt wakker jongen en kijk eens naar opgenomen beelden onder water in 'grote' partijen.
Het enige wat men aan een klein bad kan verwijten is dat men er kan staan, maar het is aan de scheidsrechter om daar juist in te grijpen. En hoe lang we ook blijven leuteren over groot bad en kwaliteit, het zal er de volgende 50 jaar in België toch niet van komen om grotere baden te krijgen. En als er hier en daar dan toch eentje zal gebouwd worden, is het 'wishfull thinking' dat de polojongens kunnen beslissen wanneer ze 'willen' trainen en hoeveel uren ze zullen krijgen. Nogmaals: krik uw spelpeil op en schei uit met lamenteren over de baden
You can't beat what you can't catch
Lieve jongens, als we nu eens met beide voetjes op de grond zouden blijven. Hier wordt over olympisch baden gesproken alsof die voor een habbekrats te krijgen zijn, in Berchem is men vergeten het bad dieper te maken. Alsof een handvol waterpoloclubs even eisen mag dat de staat enkele honderden miljoenen Euro moet vrijmaken om vlug vlug olympische baden te bouwen of bestaande baden dieper te maken. Tielt en Kortrijk liggen niet ver uit elkaar. Wakker worden aub, het kost nu al alle moeite van de wereld om volk op de tribunes te krijgen en dan komt er een voorstel om in een andere stad te gaan spelen. Gent SC heeft tijdens die vorige poging om alles olympisch te laten spelen in Brugge gespeeld met alle gevolgen vandien. Zorg er eerst voor dat de mensen komen kijken, krik het spelpeil omhoog en zeur aub niet dat knap polo alleen in groot bad kan, want dat is larie en apekool.
dikke 2
Greetz, P OL oTI E ST :cool:
Arne geschreven:Ik speel trouwens ook liever in een deftig bad met lege tribunes dan in heksenketel waar toch niet aan polo gedaan kan worden.
Als quote van de dag kan dit tellen: 'liever in een deftig bad spelen met lege tribunes' Om je te bescheuren.
En wat bedoel je met 'waar toch niet aan polo gedaan kan worden'?
Bedoel je dat in olympisch bad elk duel 'koosjer' verloopt? Wordt wakker jongen en kijk eens naar opgenomen beelden onder water in 'grote' partijen.Het enige wat men aan een klein bad kan verwijten is dat men er kan staan, maar het is aan de scheidsrechter om daar juist in te grijpen. En hoe lang we ook blijven leuteren over groot bad en kwaliteit, het zal er de volgende 50 jaar in België toch niet van komen om grotere baden te krijgen. En als er hier en daar dan toch eentje zal gebouwd worden, is het 'wishfull thinking' dat de polojongens kunnen beslissen wanneer ze 'willen' trainen en hoeveel uren ze zullen krijgen. Nogmaals: krik uw spelpeil op en schei uit met lamenteren over de baden
Het gaat mij niet om het al dan niet vuil spelen, het gaat mij om het al dan niet waterpolo spelen. Ik denk niet dat er in veel landen in eerste divisie in zwembaden zoals bij ons gespeeld wordt, en ik denk echt wel dat het waterpolo-niveau erop zou kunnen verbeteren. En wat die toeschouwers betreft, iedereen speelt liever voor veel volk maar het is niet (zoals bij voetbal enz) dat het aantal toeschouwers financieel van belang is voor de teams dus dan speel ik liever in deftig bad met minder volk dan in een ondiep bad met veel volk.
En om het over quotes te hebben, een speler die nog niet zolang actief is in belgië zei me eens dat toen hij voor het eerst onze ondiepe zwembaden met "voetbaldoelen" zag dat hij dacht dat dit slechts trainingsfaciliteiten waren...
Ik denk niet dat er in veel landen in eerste divisie in zwembaden zoals bij ons gespeeld wordt
met alle respect voor iedereen, maar ik denk niet dat in veel landen in eerste divisie op het niveau als bij ons gespeeld wordt...
we hadden het voorbije seizoen 39 clubs (35 als we de 2's en 3's eruit laten) voor heel belgië: dat is om te janken
en ik denk echt wel dat het waterpolo-niveau erop zou kunnen verbeteren.
ik zie het verband niet
het is niet omdat men in een groot bad speelt dat men plots beter gaat spelen.
En wat die toeschouwers betreft, iedereen speelt liever voor veel volk maar het is niet (zoals bij voetbal enz) dat het aantal toeschouwers financieel van belang
kortzichtig: als er meer toeschouwers komen opdagen zullen er ook veel meer bereid zijn om te betalen voor een leuke avond polo: dan wordt het wel financieel belangrijk
Het geld dat in een sport omgaat is rechtevenredig met het aantal bezoekers op de tribunes. Ge zoudt die nu nog willen wegjagen?
En om het over quotes te hebben, een speler die nog niet zolang actief is in belgië zei me eens dat toen hij voor het eerst onze ondiepe zwembaden met "voetbaldoelen" zag dat hij dacht dat dit slechts trainingsfaciliteiten waren...
het is ook niet om aan te zien, helaas is er geen alternatief. Het is dan ook kortzichtig en zelfs belachelijk om diepe baden trachten op te dringen. Ze zijn er gewoonweg niet.
ik heb het in een vorige post al aangehaald: een 10-tal jaren geleden is exact hetzelfde gebeurd (misschien voor uw tijd?) en is het gigantisch geflopt. Waarom zou het nu anders zijn?
My wife ran off with my best friend. I sure miss him.
met alle respect voor iedereen, maar ik denk niet dat in veel landen in eerste divisie op het niveau als bij ons gespeeld wordt...
we hadden het voorbije seizoen 39 clubs (35 als we de 2's en 3's eruit laten) voor heel belgië: dat is om te janken
Akkoord
ik zie het verband niet
het is niet omdat men in een groot bad speelt dat men plots beter gaat spelen.
Men gaat misschien niet beter presteren maar wel gewoon worden aan het spelen in groot bad, en dus "echter" waterpolo spelen (niet staan, geen rugby, meer zwemmen enz) :)
kortzichtig: als er meer toeschouwers komen opdagen zullen er ook veel meer bereid zijn om te betalen voor een leuke avond polo: dan wordt het wel financieel belangrijk
Ik weet niet voor alle ploegen maar in mechelen is het nog altijd gratis om naar waterpolo te kijken (denk ik), dus veel of weinig volk maakt financieel niet uit, en ik ben er zeker van dat sommige toeschouwers weg zouden blijven indien er wel betaald zou moeten worden.
het is ook niet om aan te zien, helaas is er geen alternatief. Het is dan ook kortzichtig en zelfs belachelijk om diepe baden trachten op te dringen. Ze zijn er gewoonweg niet.
ik heb het in een vorige post al aangehaald: een 10-tal jaren geleden is exact hetzelfde gebeurd (misschien voor uw tijd?) en is het gigantisch geflopt. Waarom zou het nu anders zijn?
Dat is inderdaad voor mijn tijd, allee niet helemaal maar ik kon toen nog nergens staan denk ik :)
En het was helemaal niet mijn bedoeling om een welles-nietes discussie te starten. Ik persoonlijk zou het aangenamer vinden om altijd in groot bad te spelen, daarom ben ik voorstander van het nieuw reglement. Ik weet ook dat dit voor veel clubs heel moeilijk of zelfs niet haalbaar is... Maar hopen mag altijd :)
Laatst bewerkt door Arne (27-05-2009 16:49:07)
Ik ben toch ook voorstander, volgens mij is het niet alleen onmogelijk om knap polo te spelen in klein bad, het is gewoon onmogelijk om polo te spelen in klein bad. Hoeveel matchen in klein bad ontaarden niet in één of andere vorm van rugby, deze regel kan volgens mij het waterpolo niveau alleen maar opkrikken. Ik speel trouwens ook liever in een deftig bad met lege tribunes dan in heksenketel waar toch niet aan polo gedaan kan worden. Ik ben zelfs voorstander van op termijn ook baden zoals mechelen te verbieden wegens te kort... Maar eerst alleen diepe baden vindt ik al een goede start.
Het is duidelijk dat jij niet gewoon bent om te spelen met veel publiek :-)
Als je de laatste wedstrijden van wase bekijkt (meer dan 100 man, en de laatste zelfs 140 waarvoor ook dank aan Tielt), dan weet je dat dit even belangrijk is.
Tielt had vorige week trouwens ook een volle tribune.
Ik denk dat uw idee over 'mooi waterpolo' strookt met het idee van den bond. Polo moet ook sensatie zijn...
Het is eigenlijk eenvoudig. Sensatie brengt volk, volk brengt inkom en reclame, ....
Zo is volleyball ook groot geworden. Daar hebben we nu al enkele topploegen...
Misschien moeten we toch maar een nadenken over waar we naartoe willen met onze sport.
peter geschreven:kortzichtig: als er meer toeschouwers komen opdagen zullen er ook veel meer bereid zijn om te betalen voor een leuke avond polo: dan wordt het wel financieel belangrijk
Ik weet niet voor alle ploegen maar in mechelen is het nog altijd gratis om naar waterpolo te kijken (denk ik), dus veel of weinig volk maakt financieel niet uit,
Met die 4 à 5 euro inkom ga je het niet maken :-)
Belangrijker zijn de sponsers. En als die moeten kiezen tussen een club met meer dan 100 toeschouwers (lees potentiele klanten) of een club met 30 toeschouwers...
en ik ben er zeker van dat sommige toeschouwers weg zouden blijven indien er wel betaald zou moeten worden.
Dat heb je met 'mooi waterpolo'. Geef mij maar spectaculair waterpolo...
Als je kleinere clubs in een groot diep bad laat spelen krijg je volgen mij ook grotendeels saaier waterpolo, meer gezwem, iedereen ligt ver, wat piquetspel en veel minder doelpunten.
Dus daarom ben ik geen voorstander. Voor bekerfinales of play-offs in eerste kan ik mij er eventueel nog in vinden omdat dat echt sowieso de beste Belgische ploegen zijn, maar voor alle eersteklassers vind ik het onzinnig tot er geen beter Belgisch sportbeleid komt dat er voor zorgt dat iedere stad die het nodig heeft zo'n bad kan spelen.
Wij, Tielt, moeten als club alle moeite doen om voor onze play-offfinale 2x veel volk te hebben. Het is 10x leuker zo te spelen en het is ook leuker om aan je sponsors te zeggen, zoals Alain al aanhaalde. Als wij mensen moeten vragen om eens naar Kortrijk te gaan zodat we daar een wedstrijd kunnen spelen in een zwembad dat we niet gewend zijn omdat we er nooit trainen (thuisvoordeel vervalt dus volledig). ALS er al uren worden gevonden om onze matchen te laten doorgaan naast die van het Kortrijk zelf. en om het helemaal belachelijk te maken beklemtoon ik nog even dat zelfs Kortrijk eigenlijk in Zwevegem speelt omdat zelfs onze landskampioen in zijn eigen stad geen thuisbad heeft :)
Waterpolo is a ballethic dance between violence and finesse, injurence and strategy, individual struggle and team cohesion.
Rikky geschreven:peter geschreven:Indien dit waar zou zijn is het onvoorstelbaar dat de bond zo'n kort geheugen heeft en in een land met zo'n slechte watersportinfrastructuur en voor een sport die bovendien enkel op amateurniveau wordt gespeeld nogmaals zou worden ingevoerd. De regel werd toen overigens na één jaar terug afgeschaft.
Zou blijkbaar nen Dams van A'pen zijn die da wilt invoeren en anders ontslag neemt...
euh... moeten we daar van wakker liggen dan?!
straf trouwens dat de hele bond plat op de buik zou gaan voor zo'n 'dreigement'!
Voor er nog meer verkeerde dingen de wereld worden ingestuurd. De "nen Dams" was TEGEN dit voorstel (waar de rest van de bond WEL achterstond) en heeft daarom gedreigd met z'n ontslag. Redelijk subtiel verschil in verslaggeving.
de "nen dams" is dan den enige verstandige in heel de bond.:/
Van welke voornaam is 'nen' eigenlijk de afkorting?
peter geschreven:de "nen dams" is dan den enige verstandige in heel de bond.:/
Van welke voornaam is 'nen' eigenlijk de afkorting?
Swa tiens. Zoveel Dams'n zitten er niet in den Bond zenne :p
Swa tiens. Zoveel Dams'n zitten er niet in den Bond zenne :p
Dus heet hij officiëel Swanen Dams?
tdams geschreven:Swa tiens. Zoveel Dams'n zitten er niet in den Bond zenne :p
Flauw, ik dacht da je creatiever was dan dat hoor ;)
tdams geschreven:Swa tiens. Zoveel Dams'n zitten er niet in den Bond zenne :p
<= De reden dat ik minder en minder dit forum bezoek
ref geschreven:tdams geschreven:Swa tiens. Zoveel Dams'n zitten er niet in den Bond zenne :p
<= De reden dat ik minder en minder dit forum bezoek
Ach, omdat 1 iemands humor momenteel wat minder is? Als het nu was omwille van het aantal nuttige bijdragen dat hier algemeen gemaakt wordt bijzonder laag is (tijd van het jaar mss), dan kon ik het nog begrijpen :)
Antwerpen en humor, nooit een succes geweest en het zal spijtig genoeg ook nooit lukken.
peter geschreven:Rikky geschreven:Zou blijkbaar nen Dams van A'pen zijn die da wilt invoeren en anders ontslag neemt...
euh... moeten we daar van wakker liggen dan?!
straf trouwens dat de hele bond plat op de buik zou gaan voor zo'n 'dreigement'!Voor er nog meer verkeerde dingen de wereld worden ingestuurd. De "nen Dams" was TEGEN dit voorstel (waar de rest van de bond WEL achterstond) en heeft daarom gedreigd met z'n ontslag. Redelijk subtiel verschil in verslaggeving.
Idd, had dit verkeerd verstaan en ook enkele dagen geleden aangepast in mijn bericht. Miss wat te laat, mijn excuses voor misverstand...
Op de site van Remong hoorde ik een heel andere klok luiden. Naar aanleiding van de berichten over spelen in groot bad heeft hij, zoals hijzelf zegt ‘effectué une recherche approfondie afin de comprendre ce qui s’est passé au sein de la Fédé’. Tijdens de vergadering van de Sportcommissie waterpolo van 31 maart zou vice-voorzitter Georges Straetemans (toch niet toevallig van AZSC zeker, dus niet ‘nen’ Dams van AZC maar ‘nen’ van AZC) het voorstel op tafel geworpen hebben dat alle ploegen uit Ere afdeling vanaf het seizoen 2010-2011 in een bad moeten spelen met minimaal 1,80m diepte. Blijkbaar is er geen sprake van 'olympisch' bad. Bovendien stelde hij voor om vanaf volgend seizoen geen associaties van ploegen meer toe te laten in de dames-, kadetten- en miniemencompetitie. Raymond foetert verder dat Straetemans dit voorstel lanceerde zonder raad gevraagd te hebben aan de andere leden van deze commissie. Inmiddels zou voorzitter Louwagie en de leden van de Beheerraad het voorstel aanvaard hebben. Illegaal en niet statutair volgens Remong en hij belooft dat hij het zeker zal opvolgen.
Zoals beloofd schreef Remong een tweede artikel over de verwachte ‘nieuwe’ reglementen. Maar zoals altijd als hij iets aankondigt is het maar een pover artikel. In zijn typische stijl gaat hij opnieuw een brug te ver door Georges Straetemans een federale dictator te noemen. Slechts zes clubs voldoen aan de vereisten van 1m80: AZC, Doornik, Kortrijk, La Louvière, Mechelen en Moeskroen, waarbij Kortrijk en Mechelen hun speelveld zouden moeten inkrimpen om overal in 1m80 te kunnen spelen. Eeklo, Gentse, Poseidon en Tielt moeten dus op zoek naar een andere locatie om niet naar 4de te moeten degraderen. Waar hij dat vandaan haalt is mij overigens een raadsel. Daarna volgt een opsomming van de financiële kater dat dit met zich zal meebrengen, volgens Remong tussen 6.000 en 12.500 Euro per seizoen. Is er iemand die weet hoe de vork nu juist in de steel zit?
Ik vind het zeer vreemd dat niemand van de bond zich de moeite getroost om verduidelijking te brengen op dit forum of op dat van Raymond.
Communicatie is nooit hun sterkste kant geweest...
Laatst bewerkt door N°14 (14-06-2009 17:46:01)
De 'zaak' wordt op het forum van Remong zwaar besproken, iedereen die daar reageerde is dan ook tegen dit onnozele voorstel. Remong zelf reageerde dan weer op die reacties op zijn gekende manier en haalde aan dat drie clubs geen enkele reactie gaven aan de bond: AZC, Doornik en Moeskroen. Straetemans moet hem ferm in de rapen gescheten hebben (zit de overgang van Balanov daar misschien voor iets tussen?), want opnieuw haalt hij zwaar uit naar de AZC man: "Trois clubs n’ont pas réagi à savoir Anvers, Mouscron et Tournai. L’attitude des dirigeants anversois est conforme aux exigences de "leur dictateur". Kortrijk La Louvière en Mechelen zouden wel positief gereageerd hebben.
Ik heb "mijn bron" bij de bond even aangesproken.
Hier het verslag:
Wat heeft de sportcel WP (2 leden WP sportcomité met 5 leden van de beheerraad - 2 VZL-2 FFBN en 1 neutrale, Mr Louwagie) beslist in de vergadering van april
1/ Dat vanaf 2010-2011 alle ploegen in hoogste afdeling hun wedstrijden moeten spelen in een zwembad met 2 diepe kanten. Er is niets gezegd van groot bad. Dit is naar analogie met Nederland: daar worden zelfs play-off wedstrijden in 25x15m gespeeld, maar wel met beide zijdes minstens 1m80.
Het zou goed zijn als de federatie een handboek opmaakte voor alle nieuw te bouwen zwembaden waarin vermeld staat dat er geen officiële goedkeuring kan zijn als het bad een diepte heeft van minder dan 180cm over de volledige oppervlakte. Deze regel zou dan eveneens moet tellen voor goedkeuring van zwemwedstrijden. Het gevolg zou dan zijn dat geen enkel bad kan nog fifa-len gekeurd worden zonder dat het 180cm is.
2/ het niet mogen samengaan van 2 clubs om in een bepaalde jeugdcategorie een ploeg in te schrijven. Het heeft blijkbaar met de verzekering te maken dat men dit niet wenst. Vermoedelijk heeft het ook te maken met het willen tegengaan van "gemengde" aflossingsploegen in het zwemmen: deze zouden kunnen verwijzen naar het wp, want "daar mag het ook".
De beslissingen zijn genomen zonder overleg met het WP sportcomité, noch met het WP sportcomité van de VZF
Of er nog iets kan veranderd worden is maar de vraag aangezien de timing door de Sportcel perfect was. Zij komen pas terug bij elkaar in september en de beheerraad moet dan het verslag nog goedkeuren, de competitie is dan reeds gestart.
Clubs kunnen dit "reglement" uitbuiten naar de overheid toe om de plannen van een nieuw zwembad te versnellen en indien nodig aan te passen naar de juiste diepte.
My wife ran off with my best friend. I sure miss him.
[ Gegenereerd in 0.025 seconden, 9 queries uitgevoerd - Geheugen gebruik: 1.69 MiB (Peak: 1.73 MiB) ]