Je bent niet ingelogd.
Pagina's: 1
Zaterdag 22 maart is Raymond THIBOU jarig, hij wordt 70. WWij zijn het niet altijd met hem eens, maar zijn gedrevenheid voor het waterpolo, voor de clubs (en zeker voor zijn club), zijn meestal terechte kritiek, op spelers, bond en forumdeelnemers, siert hem. Waren er meer poloërs (of bestuurders) met de gedrevenheid van Remong, het waterplo in België zou er anders uitzien.
PROFICIAT RAYMOND, EN NOG VELE JAREN PLEZIER MET EEN GOEDE GEZONDHEID.
ik heb vooral genoten van zijn lofzang op zichzelf... in drie afleveringen!
das natuurlijk ook waar, maar toch...
zijn inzet voor waterpolo blijft Bewonderenswaardig.
Zaterdag 22 maart is Raymond THIBOU jarig, hij wordt 70. WWij zijn het niet altijd met hem eens, maar zijn gedrevenheid voor het waterpolo, voor de clubs (en zeker voor zijn club), zijn meestal terechte kritiek, op spelers, bond en forumdeelnemers, siert hem. Waren er meer poloërs (of bestuurders) met de gedrevenheid van Remong, het waterplo in België zou er anders uitzien.
Absoluut akkoord, gisteren avond was hij er bij brussels-strombeek en zijn gedrevenheid blijft intact, "malgré le poids des années" comme on dit.
Meer raymond's voor wp! Want zo'n figuur komt ge ni elke dag tegen (al heeft hij zijn karakter hein... ook ni overdrijven ;)
ps: en merci voor de bakken bier na de match Rei-mundo
WP Strombeek
Volgende week vier ik mijn 95ste verjaardag, en omdat er geen haan naar kraait som ik hier even op wat ik allemaal bereikt heb in het waterpolowereldje.
IN MIJN HOEDANIGHEID VAN SPELER
In 1925 werd ik lid van de Heistsche Zwem- en Waterpoloploeg. Omdat we niet in zee konden spelen, deden we dat dan maar in de Rode Beek die door het dorp liep. Voordeel was dat de diepte ongeveer 45 cm was en dat men dus overal kon staan. Toen de club verhuisde naar Brugge en er in een ècht zwembad werd gespeeld heb ik moeten afhaken omdat ik niet kon zwemmen. Maar omdat waterpolo nu eenmaal mijn langste en enige leven was ben ik mij gaan toeleggen op de arbitrage.
IN MIJN HOEDANIGHEID VAN SCHEIDSRECHTER OP BELGISCH NIVEAU
Fons Delahaye gaf me mijn opleiding, hij pompte me in het achterhoofd : laat ze maar spelen en elkaar afmaken en als ze van hunne toet maken gooi je ze er maar uit. Ik heb geen juiste cijfers, maar ik denk dat ik zo’n 1.500 wedstrijden gefloten heb. Ik heb met plezier een einde gemaakt aan mijn carrière omdat men mij niet meer begreep, maar ook omdat ik te veel slagen kreeg na de wedstrijd.
IN MIJN HOEDANIGHEID VAN SCHEIDSRECHTER OP INTERNATIONAAL NIVEAU
In 1952 floot ik mijn eerste internationale wedstrijd, toen de ploeg van Baarle Hertog tegen die van Baarle Nassau speelde. In totaal heb ik deze wedstrijd 250 keer mogen fluiten, waarmee ik recordhouder internationaal ben.
IN MIJN HOEDANIGHEID ALS BESTUURDER OP NATIONAAL NIVEAU
In 1952 werd ik benoemd tot voorzitter van de door mij opgericht zwem- en waterpoloclub « De Kuttekovense waterbengels ». In 1953 heb ik met spijt in het hart ontslag moeten nemen en tevens de club moeten ontbinden omdat er in het dorp niemand, maar dan ook niemand kon zwemmen. Bovendien droogde de Stiemerbeek in die periode volledig uit, zodat ik, als enig lid, zelfs geen baantjes meer kon trekken, laat staan kon oefenen met de met lucht gevulde varkensblaas die ik van de lokale slager gekregen had..
IN MIJN HOEDANIGHEID VAN ORGANISATOR VAN SPECIFIEKE EVENEMENTEN
Omdat ik ‘zot’ was van waterpolo heb ik enkele grote evenementen georganiseerd :
- In 1952, de wisselbeker ‘Het Kieken’ waarbij de deelnemers een ei in een lepel zo snel mogelijk van de ene kant van onze beek moesten overbrengen naar de andere zijde. Het reglement eiste dat het ei niet mocht vallen, want anders dreef het af naar het nabijgelegen Herten, en daar woonden alleen maar smeerlappen.
- Voorts was ik de grote voortrekker van de wedstrijd ‘Het lelijkste wijf van het dorp’, ‘de 25 kroegen tocht’, het wereldkampioenschap ‘solo slim’, de wereldbeker ‘kiekens de kop afdraaien’. Dit laatste evenement heb ik tot mijn spijt na enkele maanden van de kalender moeten schrappen omdat er op zeker ogenblik geen kippen meer waren in het dorp.
IN MIJN HOEDANIGHEID VAN NEUTRALE TOESCHOUWER SPECTATEUR NEUTRE
Ik heb zo veel mogelijk wedstrijden trachten bij te wonen in verschillende Belgische zwembaden en ben er fier op dat ik slechts op twee plaatsen nooit van de tribune werd verwijderd. Ja ik kan er ook niet aan doen, maar ik ging altijd zo fel in het spel op dat ik soms ambras kreeg met de enige lokale toeschouwer, maar altijd met die stomme scheidsrechters die geen ballen van waterpolo begrepen. Uit pure frustatie gooiden ze me dan maar van de tribune, die in de meeste zwembaden uit niets meer dan een stoel naast het water bestond.
CONCLUSIE
Ik weet dat ik gene gemakkelijke ben en dat ik nogal een eigenaardig karakter heb. Maar ik heb héél wat kwaliteiten en naar ik meen geen enkel nadeel, wat niet door iedereen zo begrepen wordt. Maar dat veeg ik vierkant mijn voeten aan.
GELOOF ME: WATERPOLO WAS, IS EN ZAL ALTIJD MIJN GROOTSTE PASSIE EN LANGSTE LEVEN ZIJN EN ZO LANG IK NOG KAN ZAL IK IEDEREEN DIE HET TEGENDEEL BEWEERT BLIJVEN UITSCHIJTEN VOOR AL WAT ROTTE VIS IS
You can't beat what you can't catch
Niets is makkelijker dan iemand belachelijk te maken, maar ze kijken dan wel in de spegel....
Laatst bewerkt door belzepup (24-03-2008 11:24:20)
je slot mag meer in de stijl van de rest van je post ref, ontkracht het geheel een beetje naar mijn bescheiden mening.
Ik vind niet dat het ordinair belachelijk maken is maar een goedgevonden parodie op een persoon die soms ook een parodie van zichzelf wordt. kon soms iets ubtieler zoals cathorian wrs ook bedoeld maar verder, chapeau vor het werk
Waterpolo is a ballethic dance between violence and finesse, injurence and strategy, individual struggle and team cohesion.
Remong und kein Ende. Wat blijft onze Remong toch een aimabel manneke. Nog maar eens een bewijs.
Op zijn site vraagt Vlaming SB gisteren: "Beste speler, beste doelman, beste trainer D1 ?"
Het antwoord van ons chouke, waarbij vooral de laatste zin hem helemaal typeert en waarbij hij zich ook nog eens één maand van datum vergist:
"En réponse au msg 7961 :
Officiellement, Thomas DELORGE est le meilleur buteur avec 70 buts inscrits. Il devance Pavol DINZIK (67 buts).
Selon moi, c'est également Thomas DELORGE qui a été le meilleur joueur mais il faudra attendre le vote des entraîneurs de D1 pour que je puisse publier le classement.
Enfin, il n'y aura pas de vote pour désigner le meilleur entraîneur mais je crois que tous les connaisseurs du water-polo désigneront - comme moi - Gaby GEANTA.
Ceci dit, il est certain que selon moi, l'auteur de ce message ne connait RIEN du water-polo de la D1.
Raymond (13.05)"
Best dat hij zich houdt aan zijn dreigementen van enkele weken terug en voortaan alleen nog gaat bridgen. Als je de polemiek van de voorbije weken gevolgd hebt moet het er niet kosjer aan toe gegaan zijn in de (zeer korte) tijden dat hij de touwtjes in handen had bij RBP. Wat ne sukkelaar.
Best dat hij zich houdt aan zijn dreigementen van enkele weken terug en voortaan alleen nog gaat bridgen. Als je de polemiek van de voorbije weken gevolgd hebt moet het er niet kosjer aan toe gegaan zijn in de (zeer korte) tijden dat hij de touwtjes in handen had bij RBP. Wat ne sukkelaar.
Ik denk dat iedereen het met Ref eens zal zijn dat Remong er wel eens naast zit. Ik vraag me echter af of alle verdiensten naast elkaar gezet diezelfde Ref wel zo veel recht van spreken heeft om Remong een sukkelaar te noemen. Is het mogelijk dat Remong in zijn lange karriere mischien toch wel iets meer voor het belgisch waterpolo heeft betekend als Ref die ik eigenlijk alleen ken van zijn persoonlijke aanvallen en soms wel heel zure kommentaren hier op het forum? Ik heb me echt suf gezocht maar vind maar heel weinig opbouwends in je kommentaren beste vriend Ref: als je nu echt zo'n kenner bent schrijf dan eens iets waar we met zijn allen beter van worden ?
Ik denk dat iedereen het met Ref eens zal zijn dat Remong er wel eens naast zit. Ik vraag me echter af of alle verdiensten naast elkaar gezet diezelfde Ref wel zo veel recht van spreken heeft om Remong een sukkelaar te noemen. Is het mogelijk dat Remong in zijn lange karriere mischien toch wel iets meer voor het belgisch waterpolo heeft betekend als Ref die ik eigenlijk alleen ken van zijn persoonlijke aanvallen en soms wel heel zure kommentaren hier op het forum? Ik heb me echt suf gezocht maar vind maar heel weinig opbouwends in je kommentaren beste vriend Ref: als je nu echt zo'n kenner bent schrijf dan eens iets waar we met zijn allen beter van worden ?
Beste Beinstein, blijkbaar ben je een buddy van Remong. Dat Remong meer voor het Belgisch Waterpolo betekend heeft dan ik durf ik sterk te betwijfelen, want op zich heeft hij helemaal niets 'positiefs' bijgedragen. De beoordeling van mijn eigen verdiensten laat ik over aan de mensen die mij kennen en ga ik zeker niet in het lang en het breed zelf uitsmeren op één of andere site zoals je bloedbroeder regelmatig doet. Of misschien toch even het volgende: kijk even naar de rubriek 'Geschiedenis' op deze site. Een minimale bijdrage van mijn kant. En, baai de wei, heeft hij je onlangs niet te kakken gezet?
kvind toch da ge nog steeds respect kunt tonen, ook al bent ge het niet altijd (of nooit) met hem eens...
voila da vindk ook
en als ge een probleem me hem hebt moede da tegen hem zeggen ipv op een forum
Tja, heb onlangs onder mijn voeten gekregen van hem omdat ik mijn mening gaf (om eerlijk te zijn waren het ook niet echt mijn zaken) en hij wou efkens te vuist gaan LOL :P
Heb erop geantwoord op een correcte manier en het (hij) was nadien wel ok.
Het is waar dat hij een rotcaracter heeft, maar hij heeft toch veel gedaan en doet nog voor wp imho, en dat mag je respecteren. Dat hij er soms naast"licht" is waar, maar wie vergist zich nu nooit? En ge kunt ook nog altijd uw eigen mening geven of -beter- iets zelf voor het wp doen. All in all is hij gewoon een figuur (een kruising tussen Planckaert/Pfaff of zoiets) :D
*licht zoals in lumière ;-)
WP Strombeek
Pagina's: 1
[ Gegenereerd in 0.015 seconden, 9 queries uitgevoerd - Geheugen gebruik: 1.63 MiB (Peak: 1.69 MiB) ]