#151 28-10-2007 14:28:42

kris
Gast

Re: 4de klasse seizoen 2007-2008

wat is er gebeurd? iemand een te zware mot gehad ofzo? Zo'n grimmige wedstrijd?
hoop dat alles in orde komt met diene gast!

#152 28-10-2007 15:26:28

peter
Uber-admin
Website

shit gasten!
ik had begrepen uit zijn post dat Dmonde werd afgevoerd?
misschien ging het toch over iemand anders?

als het waar is dat hij in coma ligt: veel beterschap en sterkte aan familie en vrienden

My wife ran off with my best friend. I sure miss him.

#153 28-10-2007 15:58:15

Dmonde
Gast

ja het gaat over iemand anders, mijn ploegmaat ligt nog altijd op intensieve zorgen.

#154 28-10-2007 16:10:46

Blub
Gast

De Vrije Zwemmers Gent zijn aangedaan door het voorval met de speler van Dendermonde!

Zoals andere jaren was er weer veel contact tijdens de wedstrijd, maar op het moment van het ongeval was er geen opzettelijk contact.

Er zal wel gevolg worden gegeven aan het voorval van de 30 seconden binnen de club.

Wij vinden dit zeer jammer en hopen een spoedig herstel en veel sterkte voor de familie.

#155 28-10-2007 23:42:35

JOOST
Gast

Eerst en vooral een welgemeende dankuwel voor diegenen die hun medeleven betuigen via dit forum.
De situatie van Mattis is op dit moment nog zeer precair; verdere medische informatie kunnen en mogen wij (nog) niet doorspelen.
Wat de preciese aanleiding is geweest van dit ongeval is nog niet duidelijk : we mogen dus nog niemand met de vinger wijzen. Wel weten we dat Mattis een toonbeeld is van fairplay en dat hij zeker NIET moest worden aangepakt omwille van enkele andere vermeende harde spelers van Dendermonde. De foutenlast bij VZG spreekt wat dit betreft boekdelen : drie uitsluitingen bij Dendermonde t.o.v. een twaalftal bij VZG.
Wat mij wel opviel gedurende de match, is de veranderde mentaliteit bij VZG. Een trainer die uit frustratie een trap geeft tegen de 30-secondenklok waardoor deze het begeeft, getuigt van weinig sportiviteit. En achteraf tegen de scheidsrechter komen klagen over de agressiviteit van onze ploeg is gezien de situatie nogal misplaatst.
Een blauw oog bij Dendermonde (staat echter niet op het verslag !) en een pijnlijke elleboog bij Gent zijn peanuts in vergelijking met wat Mattis is overkomen...
Niettemin wensen we VZG de lang gedroomde kampioenstitel toe. Met de manier waarop ze tegenwoordig spelen en met de getalenteerde aanwinsten, moet het hen zeker wel lukken dit jaar. Ik hoop echter ook dat ze met dezelfde bezetting het seizoen kunnen afwerken, wat niet makkelijk zal zijn met spelers die vroeg of laat door een deftige arbitrage nog wel eens een schorsing aan hun been zullen hebben !
Maar ja, neuten, nooit chance hebben, ... het is altijd wel iets hé.
In ieder geval zal waterpolo voor mij -en ik denk voor velen van onze ploeg- nooit meer zijn wat het geweest is : een fijne, maar fysiek harde sport waarbij spelplezier en gezonde rivaliteit hand in hand gaan.

#156 29-10-2007 09:14:58

ref
Gast

Er moet toch iémand gezien hebben wat er gebeurde? Graag een "neutraal" antwoord. Wat mij de haren ten berge doet rijzen zijn die reacties na de wedstrijd. Er ligt een jongen op intensieve als gevolg van een polowedstrijd (laat het "hoe" en "wat" voorlopig dan nog in het midden), maar toch vinden sommigen de tijd om mekaar uit te sch**ten. Jongens toch, hebben jullie nu niet meer het minste respect, laat staan fairplay? Bedroevend hoor.

You can't beat what you can't catch

#157 29-10-2007 11:48:49

Nemo
Gast
Van: Gent

Na wijs beraad met de ploeg heb ik men reacties verwijdert!

De VZG wenst wel zeker een spoedig herstel aan die jongen en veel sterkte aan familie, club en vrienden... We hopen dat jullie geloven dat dit spijitge voorval zeker niet opzettelijk bedoelt was!

Laatst bewerkt door Nemo (29-10-2007 12:00:38)

#158 29-10-2007 11:59:27

Thierry
Gast

Eveneens wens ik Mattis een spoedig herstel toe. laten we inderdaad bovenstaande commentaren laten voor wat ze zijn. Door dit voorval worden sommige zaken uit de context gehaald of overdreven, is menselijk maar toch ...

Verder was, zonder dit voorval met Mattis, de wedstrijd tussen dendermonde en Gent niet anders dan andere edities. Er is enige rivaliteit (en dat mag) maar deze is nog nooit ontaard tijdens de wedstrijd... en ik speel al 15 seizoenen tegen Dendermonde.

En verder wil ik enkel eindigen waarmee ik begon: "Spoedig herstel aan Mattis."

#159 29-10-2007 16:27:46

ref
Gast

Op de site van Remong een 'verslag' van de trainer van Dendermonde. Ik wil geen oordeel vellen, want ik was niet op de match aanwezig. Over de neutraliteit van het verslag kan men natuurlijk ook al discussiëren. Wat wel inslaat als een bom is dat hij het bestuur gaat vragen om alle waterpolo activiteiten bij Dendermonde te schrappen. Moet dus toch niet zo'n akkefietje geweest zijn.

"Un grave incident est venu perturber le match Dendermonde-VZ Gent de samedi dernier. Dans la deuxième période, à la suite de l'agression volontaire et totalement gratuite d'un joueur de Gent, un joueur de Dendermonde est sorti inanimé de l'eau, et transporté d'urgence à l'hôpital. Il est toujours ce lundi matin aux soins intensifs, un caillot de sang au cerveau le laisse actuellement à moitié paralysé. 

Moi et mes joueurs sommes particulièrement révoltés car, 

- La victime de cet agression était le plus gentil de l'équipe, dénué de toute agressivité, toujours d'humeur égale, un joueur que tout entraîneur rêve de posséder, 
- La fatalité avait déjà frappé Mattis puisque voici 16 mois, il avait déjà subi un grave accident lors du tournoi Moby Dick aux Pays-bas, 
- L'attitude de l'entraîneur gantois fut scandaleuse. Il cru bon de signaler l'agressivité de Dendermonde à l'arbitre à la fin du match, 
- Le seul talent de Gent aurait du suffire pour remporter ce match disproportionné de division 4, 
- L'agression du coupable, déjà tristement célèbre pour son âge, n'a été vue que par quelques supporters, mais pas par l'arbitre. Il s'en tirera donc sans aucune sanction, 
- Quand le papa de Mattis me dira que la passion de son fils coûte cher, trop cher, je n'aurai aucun argument à lui proposer. 

J'ai demandé aux responsables du club de planifier une réunion demain (mardi soir). J'y demanderai le retrait de toutes compétitions officielles de Dendermonde. 

Christian Plasman. 
Entraîneur de Dendermonde. "

#160 29-10-2007 18:22:21

Jelle
Gast

Ik betreur ook ten zeerste wat er gebeurd is en wens Mattis ook een goed en spoedig herstel toe..

#161 29-10-2007 18:49:26

Oldy
Gast

Ik ben reeds lang dit forum aan het volgen maar heb zelf nog nooit het initiatief genomen om iets neer te pennen.
Eerst en vooral wens ik Mattis een zeer spoedig en volledig herstel toe!
Dit wens je niemand toe, niet van je eigen ploeg of van je tegenstrever. We spelen waterpolo voor de fun, natuurlijk om te winnen maar het moet "plezant blijven".
Na 3 jaar inactief te zijn als speler, heb ik dit jaar besloten bij Mechelen het nog eens een jaartje te proberen. Ik was aangenaam verrast dat de eerste 4 wedstrijden die we gespeeld hebben (Willebroek, Dendermonde, Gent en Eupen) die zeer fair verlopen zijn met een zeer degelijke arbitrage. Ik had er echt weer zin in gekregen.
Ik hoop van harte dat Mattis bij de terugwedstrijd in Mechelen van de partij is en weer kan genieten van deze fantastische sport!

#162 29-10-2007 21:57:43

goalie
Gast

Ook ik wil Mattis oprecht beterschap toewensen. Ik ga me zeker niet uitspreken over een zaak waar ik niets vanaf weet en niemand culpabiliseren. Ik was er ten eerste niet bij en daar zijn andere instanties voor. Dat is niet mijn job. Het is een zeer spijtige zaak.

Op het forum van Remong zijn ze nochtans niet zo mals voor ne bepaalde speler van Gent. Hoewel niemand eigenlijk weet of deze speler (en ik ken hem niet) er iets mee te maken heeft. Veel vraagtekens dus.

#163 30-10-2007 00:19:37

branco
Gast

waarom is die match niet gestaakt na dit voorval ?

??? ????? ?? ??????

#164 30-10-2007 00:21:45

carthorian
Gast

branco geschreven:

waarom is die match niet gestaakt na dit voorval ?

voor zover ik van bovenstaande opmerkingen kan afleiden lijkt het om een ongeluk te gaan, vandaar misschien?

#165 30-10-2007 01:06:49

iFCee
Gast
Van: Tielt

Volgens mij zag niet iedereen direct de ernst van de zaak in. Ook niet iedere voetbalwedstrijd waarin iemand afgevoerd wordt wordt stilgelegd, toch ?

Waterpolo is a ballethic dance between violence and finesse, injurence and strategy, individual struggle and team cohesion.

#166 31-10-2007 10:46:58

Stijntjes
Gast

Amaai, efkes slikken bij aankomst van onze stage die we gehad hebben de laatste 4 dagen. Eerst en vooral veel sterkte aan Mattis en de hele Dendermondse waterpoloploeg.
In mijn ogen is VZG een redelijk faire maar harde ploeg (op een uitzondering na) en als het wel degelijk om een ongeval zou gaan zijn excuses natuurlijk op zijn plaats.
En als ik het goed begrijp wil Dendermonde uit de competitie stappen ?

Laatst bewerkt door Stijntjes (31-10-2007 10:47:36)

#167 31-10-2007 17:02:36

Blauwke
Gast
Van: Gent
Website

Ik vind zeker niet dat Dendermonde zijn activiteiten als poloploeg moet stopzetten, ze zijn goed op weg om een degelijke ploeg te vormen en een mogelijke titelkandidaat te zijn, binnen de kortste keren.

Dus jongens zet gewoon door.  Dit voorval is een triestig iets, en hoop dat Mattis het snel beter maakt.

Ter mijner defensie, ik heb niet, zoals wel gezegd, geschopt tegen de 30-secondenklok maar ze verzet zodat de tafel ze kon zien. (Bleek dat ik steeds voor de klok stond als ik bij de bank stond.  Misschien net iets bruter dan bedoeld.) Maar ze werkte niet meer, omdat een fishe los was gekomen, maar dat hebben we terug hersteld, nadien werkte ze als tervoren.

En na de wedstrijd, bij de arbiter, was niet tegen de arbiter.  Maar tegen de coach van dendermonde, en deze was wederzijds dat we onze gedachten over de match uitwisselden. (We hebben niet staan bekvechten, mochten jullie dit denken)

Kga stoppen met schrijven want begint hier redelijk vol te staan.

Groeten Blauwke

#168 31-10-2007 19:46:23

Saiko
Gast

Ik zou bij deze veel beterschap en sterkte willen wensen aan Mattis, zijn ouders, ploegmaten, enz.
Ik ken hem wel niet doordat we in tweede spelen en ik nog nooit tegen Dendermonde heb gespeeld, maar in een sport zoals waterpolo "kent" iedereen iedereen.
Het is een spijtig iets dat gebeurt is, indien het niet vrijwillig was, kan er niemand iets aan doen.
MAAR!!!
Als het blijkt dat het een opzettelijke slag was, moet er een stevige sanctie komen.
Waterpolo is een "contact" sport maar geen K1 gevecht.

#169 31-10-2007 21:21:43

ref
Gast

Ik wil een laatste maal tussenkomen in die 'aanslag' op Mattis. Op de site van Remong wordt een bepaalde speler van VZG nu reeds enkele dagen geviseerd, zonder dat er de minste reactie komt van Gent zelf:
'Wie was de speler in questie bij Gent? Laat mij raden, nummer 8?'
Zelfs Snelle Eddy, onder zijn pseudoniem van Eddy schijnt er een eigen mening op na te houden:
'oui marie ange, ce joueur devrait etre radier a vie par la fede... 
Sa liste devient trop longue...'
Indien het niet om deze speler gaat, graag een antwoord van VZG en dat de rest dan zijn gissingen stopt.
Is het deze kerel wel, dan zou het meer dan verstandig zijn van VZG om deze jongen uit de club te stoten, want dit kan gewoon niet.
Recaties graag.

#170 01-11-2007 10:23:21

peter
Uber-admin
Website

is er al nieuws ivm de toestand van Mattis?

My wife ran off with my best friend. I sure miss him.

#171 01-11-2007 12:11:13

belzepup
Gast

Op het forum van Remong figureert nu een speler met naam en toenaam, maar naar mijn mening is dit in strijd met de wet op de privacy. Zowel de schrijver als de moderator kunnen ernstige moeilijkheden krijgen door het openbaar maken van namen. Bovendien, hoe erg de feiten misschien ook zijn, is men onschuldig tot het tegendeel bewezen (en bestraft is). 
Als het niet over deze speler zou gaan is het n.m.m. onbehoorlijk dat iemand aan het kruis genageld wordt zonder schuldig te zijn.
Bovendien kan ik mij (ik heb in de jaren 65-80 waterpolo gespeeld op hoog niveau) niet indenken dat iemand te water gaat met het idee een tegenstrever op die manier uit te schakelen, of te "behandelen". Dat er flinke robbertjes gevochten worden is een waarheid als een koe, ook ik heb daar in die tijd aan meegedaan (uitgedeeld en geincaseerd). Dan ligt een zwaar ongeval ook in een klein hoekje. Bovendien kan de ene zijn emoties beter bedwingen dan een ander, maar zeg nooit het zal mij niet gebeuren.... (als slachtoffer of als dader).
Betekent dit dat ik hier de dader verdedig, nee. Maar je moet alles wel in zijn ware proporties zien. Ik ben er zeker van dat in elke waterpolowedstrijd slagen uitgedeeld worden, dat loopt meestal, op enkele blauwe plekken en schrammen, voor het slachtoffer maar ook voor de dader, goed af. Anders dan in alle andere contact sporten komen in waterpolo relatief weinig zware kwetsuren voor. 
Zeker wens ik het slachtoffer van harte beterschap toe...
Met vriendelijke waterpologroeten van een ouwe knar.

Laatst bewerkt door belzepup (01-11-2007 13:14:43)

#172 01-11-2007 12:30:16

ref
Gast

Gelijk heb je Belzepup, je kan niet zo maar iemand aan de schandpaal nagelen, zeker niet met naam en toenaam, zo lang niet bewezen is dat die persoon inderdaad toesloeg. Maar wat mij wel ten zeerste verontrust is dat er op dat vlak niet de minste reactie komt van de VZG familie. En tussen haakjes, is Snellen Eddy niet één van je clubmakkers? Hij windt er anders ook geen doekjes om op de site van Remong.

#173 01-11-2007 13:11:57

belzepup
Gast

ref geschreven:

Gelijk heb je Belzepup, je kan niet zo maar iemand aan de schandpaal nagelen, zeker niet met naam en toenaam, zo lang niet bewezen is dat die persoon inderdaad toesloeg. Maar wat mij wel ten zeerste verontrust is dat er op dat vlak niet de minste reactie komt van de VZG familie. En tussen haakjes, is Snellen Eddy niet één van je clubmakkers? Hij windt er anders ook geen doekjes om op de site van Remong.

Om alle misverstanden te vermijden: ik speelde waterpolo in 1965-1980 ik ben reeds 25 jaar geen lid meer van welke club ook, ik heb wel het waterpolo blijven volgen, nationaal en internationaal...
Met vriendelijke waterpologroeten van een (ik verbeter me nu:) zeer ouwe knar.

Laatst bewerkt door belzepup (01-11-2007 13:13:23)

#174 02-11-2007 12:40:30

Blub
Gast

Op de vergadering van de Vzg werd beslist om op niks meer te reageren op de site nadat er erg "giftige"en persoonlijke aanvallen werden geuit en meestal nog door mensen die niet op de hoogte zijn van de feiten...dit doet de zaak zéker geen goed en niemand van de betrokkenen heeft daar ook enige baat bij.

Het ongelukkige voorval is voor Mattis en de DZO-familie  al erg genoeg en ook voor onze club zijn deze, zo gemakkelijke, naamloze en onrespectvolle aantijginningen zéker niet leuk. Onze groep is erg aangeslagen door deze gebeurtenis maar heeft het erg moeilijk met de onterechte verklaringen  dat het om een moedwillige actie zou gaan.

Voor Mattis en de familie nogmaals sterkte en snel beterschap toegewenst.

Ken

Laatst bewerkt door Blub (02-11-2007 12:40:46)

#175 03-11-2007 10:27:46

kosse
Gast
Van: Brussel
Website

peter geschreven:

is er al nieuws ivm de toestand van Mattis?

Weet iemand als het al beter gaat, of niet?

WP Strombeek

,
[Bot] CCBot

Forum footer