#1 17-11-2006 15:05:20

nr1
Gast

Divisie 2

Ik vind dat er toch rare uitslagen bijzitten de laatste tijd in divisie 2.
Oostende wint zwaar tegen kortrijk in eigen bad, maar winnen maar nipt tegen gentse2, die maar 3 punten hebben.
Volgens reactie van hun keeper vinden ze elkaar nochtans blindelings.
Hun witrus zal in mindere doen geweest zijn.
Ook opvallend is dat Wase nog steeds geen match gewonnen heeft, en die komen nochtans uit eerste.
Verder is Brugge blijkbaar in goede doen en kunnen ze gemaklijk meedraaien met de koplopers uit tweede, en dat voor een promoverende ploeg.
Is het niveau in België zo gezakt?
Waaraan ligt het.

#2 17-11-2006 15:57:43

peter
Uber-admin
Website

Re: Divisie 2

WP Kortrijk is al altijd een beetje raar verhaal geweest: compleet spelen ze los kampioen (in 2de toch), maar ze zijn zelden compleet. Ze willen ook niet promoveren.
Wase heeft een hoop spelers verloren vorig seizoen, maar het verbaast me ook dat ze in 2de zo slecht meekunnen.

Brugge is inderdaad sterk bezig. Als ik me niet vergis hebben ze zich in het tussenseizoen wel versterkt met Vanhecke.

My wife ran off with my best friend. I sure miss him.

#3 17-11-2006 16:16:18

ceten
Gast
Van: Oostende
Website

Wat de match van Oostende tegen Gentse betreft, het was de eerste keer dat Gentse met hun volledige sterke ploeg aan de start kwamen.
Vooral hun midvoor, waarvan de naam mij nu ontsnapt, met speelervaring in het buitenland maakte het verschil.
Oostende moest de eerste 2 periodes wat ondergaan maar maakte veel goed in de laatste 2 periodes.
Ik zal ook binnenkort de verslagen online zetten

mvg

ceten
reservekeeper owt

'08 - ... ,  eerste ploeg owt
'03 - '08 reserven owt (kampioen in '04-'05!! en '06 - '07!!) --  '05 - '08 reserven + eerste ploeg owt

...waterpolo is a way of life...

#4 17-11-2006 16:19:52

ikke
Gast

ge moet ons tweede ploegske niet onderschatten jongens. het zijn allemaal ervaren ratten in het water.
zou het kunnen zijn dat jullie "jurgen de wolf" zoeken. 

ceten geschreven:

Wat de match van Oostende tegen Gentse betreft, het was de eerste keer dat Gentse met hun volledige sterke ploeg aan de start kwamen.
Vooral hun midvoor, waarvan de naam mij nu ontsnapt, met speelervaring in het buitenland maakte het verschil.
Oostende moest de eerste 2 periodes wat ondergaan maar maakte veel goed in de laatste 2 periodes.
Ik zal ook binnenkort de verslagen online zetten

mvg

ceten
reservekeeper owt

#5 17-11-2006 16:27:30

nr1
Gast

Wellicht heeft gentse wil punten nodig vandaar ze met een beter ploeg komen. En inderdaad zoals 'ikke' het zegt ze hebben een heel goeie ploeg met oude ervaren ratten ...

Verder veronderstel ik dat Wim Van Hecke geen speler is bij Brugge maar de trainer, en ze zich versterkt hebben met Neal Van Maele (ex-Eeklo en oud jeugdspeler van Brugge)

Dus de komende weken zal het wel spannend worden bovenaan de competitie in tweede met de wedstrijden brugge-oostende, hasselt-oostende, brugge-hasselt zal er nog wel verschuivingen verwacht worden.

Benieuwd wat de uitslagen zullen zijn.

#6 17-11-2006 16:34:11

ceten
Gast
Website

Absoluut, het iseen sterke ploeg en idd de wolf die naam zocht ik.
Nee de prestatie van gentse mag inderdaad niet geminimaliseerd worden, het was een pittige match.
De komende weken zullen zeker belangrijk worden voor de top van het klassement.
Oostende gaat ervoor, ondanks minder zwemtrainingen door het sluiten van het zwembad voor onderhoud.
Al valt maar 1 training weg, dankzij de mogelijkheid om samen met een andere ploeg te trainen.

grtz

'03 - '08 reserven owt (kampioen in '04-'05!! en '06 - '07!!) --  '05 - '08 reserven + eerste ploeg owt

#7 21-11-2006 14:26:42

TZK-Henk
Gast

Hallo iedereen,

ik vind het heel goed dat er eindelijk eens een Nederlandstalig forum is opgericht. Ik was het beu om altijd op RBP te gaan kijken. De laatste maanden is het daar alleen nog gezaag over La Louvière of Gouget. Over polo wordt er niet meer gesproken. Laat ons het hier anders houden !
Het Nederlandstalig forum zal zich wellicht meer op 2de divisie richten maar dat is mijns inziens een minstens even interessante reeks als 1ste divisie. Alle teams zijn nagenoeg aan elkaar gewaagd en het zal zeker spannend worden tot op het einde. Hierbij als ex-speler van Tielt mijn inschatting van de ploegen; de volgorde houdt geen inschatting in van de klassering maar is op het huidig klassement gebaseerd:
- met kop en schouders steekt Antwerpse 2 er helaas weer bovenuit. Wie zich ècht waardig wil voelen om naar 1ste divisie te stijgen, moet tegen hen kunnen winnen; anders begin je er beter niet aan.
- Hasselt: pendelt de laatste jaren tussen 1ste en 2de. Wellicht hebben zij meeste kans om na Antwerpen op een 2de plaats te eindigen.
- Oostende: goede ploeg; sterke midvoor (Weise) en daarnaast linkshandig Mechele (heeft een goed schot in huis), Sarrazijn (goed in verdediging), en de Witrus Schauschuk (snel en shotvaardig maar niet altijd snel genoeg aangespeeld en ook niet altijd trefzeker). Oostende kan op de momenten van de waarheid (mijns inziens en schiet me niet dood) soms de zenuwen niet de baas - zie slechte wedstrijd tegen Tielt en Gentse hoewel deze 2 wedstrijden nu wel nipt werden gewonnen hetgeen in het verleden wel eens anders was. Of ze dit blijven doen is de vraag.
- WPK: een bende ervaren ratten. snel met Tim en Bram Verhaeghe en natuurlijk Bart Callewaert die als midvoor met oneindige ervaring een match weet te beslissen. In de wedstrijd tegen Tielt heeft Bart echter een breuk aan zijn linkerhand opgelopen. Hoewel de fout zeker onvrijwillig was, was Bart er toch vrij gepikeerd over (enigzins te begrijpen als je voor je hobby een breuk oploopt). Bart missen heeft Kortrijk nu al punten gekost en zal in de komende wedstrijden (o.m. tegen Hasselt) zwaar wegen.
- Gentse 2: even ervaren ratten. Als ik nu lees dat ook Jurgen De Wolf zich terug bij Gentse heeft gevoegd dan zullen zij nog verrassen ! Is ook Alain Dossche al opgedaagd of is dat maar in de 2de helft van het seizoen ?
- Brugge: jonge, enthousiaste ploeg. Versterkt met Neal Van Maele als speler en Wim Vanhecke als coach (en op de momenten van de waarheid speler). Missen enkel nog een midvoor en dan zijn ze vertrokken voor een hele mooie toekomst.
- Tielt: overgangsseizoen met inpassing van jonge gasten in combinatie met ervaring. De uitslagen bij de junioren tonen dat Tielt, als ze deze groep gemotiveerd & bijeen houden, een mooie toekomst heeft. Dit jaar al een 2-tal keren net punten verloren: gelijkspel tegen Gentse 2 en verlies tegen Oostende. Een laatste minuut moet je natuurlijk leren spelen en dat is er voorlopig nog niet bij.
- Blankenberge: heb ik nog niet gezien of gehoord. Waarschijnlijk te jong en te weinig ervaring; de oude knarren uit het verleden zijn er iets te lang gebleven. Uit mijn verleden herinner ik me 1 speler die er het verschil maakt (nummer 6 dacht ik).
- Wase: volledig aan het verdrinken. Betaalt de tol om de eigen club te verloochenen en met gekochte spelers te werken: Gaby Geanta heeft er een groot gat achtergelaten en Van De Sompele meegenomen naar KZK 2 jaar geleden. Komt dit nog goed ???
- Seraing: verre verplaatsing en dan gaat soms niet iedereen mee. Dat is het enigste gevaar: niet compleet zijn tegen Seraing anders moet dit voor iedere ploeg te doen zijn om tegen hen te winnen.

Zo, als eerste post-it op het forum kan dit tellen !

Vele polo-groeten,
Henk

#8 21-11-2006 17:46:55

peter
Uber-admin
Website

Beste Henk,

Bedankt voor uw analyse. Uw oproep om niet de weg van het RBP forum op te gaan kan ik enkel maar ten volle ondersteunen.
Wat uw ploegbespreking betreft ben ik in grote lijnen akkoord. Enkel één opmerking: volgens mij is WPK op volle sterkte de beste ploeg van tweede.
Die handbreuk van Callewaert is nieuws voor mij: hoe is dat juist gebeurd?

Mijn prognose: het zal gaan tussen brugge, hasselt en oostende en ik vermoed dat Oostende uiteindelijk de 'felbegeerde' 2de plaats zal pakken (na AZC2 dus).

#9 21-11-2006 18:11:30

iFCee
Gast
Van: Tielt

Ik ken het RBP forum niet zo goed en vermoedelijk heeft dit ook geen zin door mijn zeer ondermatig Frans en dus ben ik zeker blij met dit forum die hopelijk toch mooi actief wordt.

naar ik heb gehoord had callewaert een zwembroek vast van iemand die wegzwom en zo bleef zijn pink (?) hangen en dus breuk. ondertussen zitten ze nog met een nieuwe blessure ook naar ik hoorde.

Waterpolo is a ballethic dance between violence and finesse, injurence and strategy, individual struggle and team cohesion.

#10 21-11-2006 20:11:31

VIGGEN
Gast

iFCee geschreven:

naar ik heb gehoord had callewaert een zwembroek vast van iemand die wegzwom en zo bleef zijn pink (?) hangen en dus breuk. ondertussen zitten ze nog met een nieuwe blessure ook naar ik hoorde.

Iemand mee info over de nieuwe blessure?

You know you are a water polo player when you smell like chlorine 24/7.

#11 22-11-2006 10:19:01

goalie
Gast

...en wat deed hij in de broek van een ander?!?!?!?

#12 22-11-2006 13:37:17

TZK-Henk
Gast

Dag iedereen,
als vervolg op mijn bijdrage van gisteren nog volgende vraag: bestaat Antwerpse 2 eigenlijk nog steeds uit de "oude ratten" (çois Leemans, Tony De Vries, Marcel Dams, enz) of zijn er hier ook jongeren die nu het verschil maken. Als ik op de site van AZC kijk zou ik vermoeden van wel maar als ik het hoor is het niet zo en is AZC2 nog steeds hetzelfde als 5 jaar terug (?). Wie is keeper ? Ken Tignol ? Waar spelen ze ? in de Veldstraat of in Deurne ?
Tielt moet binnenkort tegen AZC2 en een gewaarschuwde ploeg ...

#13 22-11-2006 14:07:30

nr1
Gast

Antwerpen speelt met een mix van jong en oud.
Allemaal oudspelers van azc1 maar de meeste namen ken ik niet.
In de goal staat nietmeer Devries maar een jonge heel goeie keeper, verder speelt er één van de broers Dams en een zeker Kenny. Aangevuld met de bekendere oude mannen.
Eerlijk gezegd vind ik ze niet super, ze profiteren enkel van de fouten van de tegenstander en laten ze de tegenstander de wedstrijd maken. Ze maken gewoon gebruik van hun ervaring en truckjes uit de oude doos.
Vraag maar aan Oostende ...

#14 22-11-2006 14:08:39

nr1
Gast

Ah ja ze beschikken over een sterke solide verdediging

#15 23-11-2006 12:12:58

ceten
Gast
Website

Dit weekend Brugge - Oostende om 19u zondag!!
belangrijk voor de competitie in 2de...
mss ook eens de kans om te komen kijken aangezien op zondag

grtz

#16 23-11-2006 15:21:47

nr1
Gast

Ik veronderstel dat Oostende wel de favoriet is om deze wedstrijd te winnen.
Ze hebben toch veel meer ervaring dan de jonge ploeg uit Brugge.
En Oostende wil toch absoluut promoveren. Dus moeten ze deze wedstrijd wel winnen.
Benieuwd wat ze er van bakken.
Ook in het oog te houden kortrijk - hasselt, heeft kzk zijn spelers al gerecupereerd??
Benieuwd wie er bovenaan in het klassement blijft

#17 25-11-2006 12:16:12

OWT1
Gast

Prognoses ...... Prognoses........Lets play.......hard en fair......moge de beste winnen

#18 27-11-2006 01:44:08

carthorian
Gast

TZK-Henk geschreven:

Wie is keeper ? Ken Tignol ? Waar spelen ze ? in de Veldstraat of in Deurne ?
Tielt moet binnenkort tegen AZC2 en een gewaarschuwde ploeg ...

AZC2 heeft 2 keepers. Hun thuis zwembad is in Berchem, 25 meter bad waaraan je zeker moet wennen.

nr1 geschreven:

Antwerpen speelt met een mix van jong en oud.
Allemaal oudspelers van azc1 maar de meeste namen ken ik niet.
...V erder speelt er één van de broers Dams en een zeker Kenny. Aangevuld met de bekendere oude mannen.
Eerlijk gezegd vind ik ze niet super, ze profiteren enkel van de fouten van de tegenstander en laten ze de tegenstander de wedstrijd maken. Ze maken gewoon gebruik van hun ervaring en truckjes uit de oude doos.
Vraag maar aan Oostende ...

Antwerpse speeld inderdaad met een mix van jong en oud. De oudspelers komen allemaal uit AZC1 terwijl de jongere gekozen hebben om bij 'den Twee' te spelen.  AZC2 is een ploeg die meestal traag op gang komt, gebruik maken van ervaring en trukjes zijn elementen die gewoon thuis horen in een goede wedstrijd.

TZK-Henk geschreven:

...
- Wase: volledig aan het verdrinken. Betaalt de tol om de eigen club te verloochenen en met gekochte spelers te werken: Gaby Geanta heeft er een groot gat achtergelaten en Van De Sompele meegenomen naar KZK 2 jaar geleden. Komt dit nog goed ???

Volgens mij komt het zeker goed met Wase, zij hebben tegen AZC2 afgelopen week-end laten zien dat hun laatste plaatst (naar mijn bescheiden mening) onterecht is. Drie times hebben zij goed gespeeld, maar de laatste time heeft de ervaring van AZC2 het verschil gemaakt.
Ik hoop dus ook, dat in de 2e helft van het seizoen we een heel andere Wase tezien gaan krijgen.

Laatst bewerkt door carthorian (13-12-2006 21:39:19)

#19 13-12-2006 20:39:00

Saiko
Gast

peter geschreven:

Brugge is inderdaad sterk bezig. Als ik me niet vergis hebben ze zich in het tussenseizoen wel versterkt met Vanhecke.

Of je Wim Vanhecke een versterking kan noemen da betwijfel ik. Ik vind het erg dat een speler met zijn ervaring, het nog steeds niet kan halen zonder te trekken, stampen of slaan onder water. En dit niet alleen van andere ervaren spelers maar ook van spelers van de junioren.

#20 14-12-2006 09:29:17

nr1
Gast

Ik zou liever eerst zelfs eens kijken binnen de ploeg van AZC den twee.
Daar lopen ook fameuse vechtertjes tussen. Je zal zelf wel weten over wie ik het heb ...
Vraag maar eens aan de Wase.
...
En als ik mij goed herinner speelt Wim Van Hecke niet mee maar is hij trainer ...

#21 14-12-2006 10:50:12

tdams
Gast

nr1 geschreven:

Daar lopen ook fameuse vechtertjes tussen. Je zal zelf wel weten over wie ik het heb ...
...
En als ik mij goed herinner speelt Wim Van Hecke niet mee maar is hij trainer ...

Dat incident bij Wase was een eenmalig incident voor deze speler (waarmee ik het niet goedspreek, integendeel)...Ik denk trouwens dat iedere ploeg wel z'n "tank" heeft die, al dan niet ongewild, hier en daar eens een stampke verkoopt.

Wim VH speelt wel degelijk mee in matchen waar het nodig is (why shouldn't he?).

#22 14-12-2006 12:28:08

LR
Gast

Wim Van Hecke heeft alles samengeteld in de heenronde nog niet eens een volledige periode gespeeld. Als ik mij niet vergis is hij in drie wedstrijden in de laatste minuut (ongeveer) het water ingekomen. Ditzijnde oa tegen TZK en tegen Gentse 2 (waartegen BZK een vreselijke offday had)
Hij is in de eerste plaats trainer/coach...en het is geenszins de bedoeling dat hij ALS SPELER aan de bak komt (volgens mij).

Laatst bewerkt door LR (19-12-2006 11:47:16)

#23 14-12-2006 13:47:13

iFCee
Gast
Van: Tielt

nr1 geschreven:

...

het is toch algemeen geweten dat ongeveer iedere oudere speler met ervaring die ervaing op alle vlakken gebruikt en daar horen, niet geziene fouten ook bij. Bij azc2 is dit zeker ook het geval, iedere periode mijn zwembroek weer moeten aanknopen en mijn enkels zagen blauw van al dat trekken (aan mijn enkels dus). Brugge daarentegen leek mij toch één van de fairste ploegen te zijn, hoewel ik neit zoveel speelde tegen hen en dus niet zo zeker hierover ben.

Waterpolo is a ballethic dance between violence and finesse, injurence and strategy, individual struggle and team cohesion.

#24 14-12-2006 14:40:23

peter
Uber-admin
Website

iFCee geschreven:

en mijn enkels zagen blauw van al dat trekken (aan mijn enkels dus).

lol!

#25 14-12-2006 17:28:24

goalie
Gast

... want anders zag iets anders blauw...

Forum footer