#1 30-05-2010 12:46:45

peter
Uber-admin
Website

Moeskroen kampioen

Verrassend maar verdiend. Na 4 jaar de hegemonie doorbroken, proficiat "les Hurlus".

My wife ran off with my best friend. I sure miss him.

#2 30-05-2010 13:12:37

SandroS
Gast
Van: Antwerpen

Re: Moeskroen kampioen

Quote uit het verslag:
Wat echter vooral KZK de das om deed was zijn compleet falen bij de manmeer. Wanneer we de 2 gelijktijdige uitsluitingen aan beide zijden negeren is de balans glashelder KZK scoorde 0 op 7, Moeskroen 4 op 5. Dat zal zeker te maken hebben met het feit dat de KZK nummer 10 Thomas Delorge na 4 maanden gedwongen activiteit bijlange zijn niveau van de afgelopen 2 seizoenen ( topscorer en speler van het jaar ) niet kon evenaren.

Wel beetje droog om te zeggen dat Delorge zijn niveau nog niet haalt en daardoor de man - meers niet lukten. Met de ploeg die Kortrijk heeft moeten ze dat toch kunnen opvangen lijkt me?

Verder hebben diegenen die er niet waren kennelijk wat gemist. Proficiat aan Moeskroen

#3 30-05-2010 13:46:41

N°14
Gast

Proficiat aan de heren van Moeskroen, maar toch een kleine kritische bedenking: het zegt weer veel over het niveau van het Belgische waterpolo als een ploeg kampioen wordt waarvan de bepalende speler de 40 gepasseerd is.
Voor volgend jaar spreekt men weer van minstens 3 ploegen die afhaken, dit is bijna 10% van het totaal aantal ploegen. Ik maak me ernstige zorgen voor de toekomst...

#4 30-05-2010 17:43:56

Klaas
Gast

N°14 geschreven:

Proficiat aan de heren van Moeskroen, maar toch een kleine kritische bedenking: het zegt weer veel over het niveau van het Belgische waterpolo als een ploeg kampioen wordt waarvan de bepalende speler de 40 gepasseerd is.

Ik vind dat toch een beetje een vreemde redenering.  Gerrit Schellens werd vorig weekend op zijn 44ste 4de in de (wat overal beschreven wordt als de zwaarste) ironman op lanzarote en liep er de snelste marathontijd van alle deelnemers (2h47 min).  Zegt dat iets over het niveau van het internationale triathlon?

Ik wil me hier niet mee uitdrukken over het niveau van het belgische waterpolo en waterpolo is geen duurinspanning zoals triathlon, maar je redenering lijkt me op zijn minst toch wat kort door de bocht...

YMMV

ps.  Ik ben nog geen 40 :-)

#5 30-05-2010 19:05:29

peter
Uber-admin
Website

Klaas geschreven:

Ik ben nog geen 40 :-)

Dinzik - ik veronderstel dat het over hem gaat - ook nog niet: hij dit jaar 39 geworden. Los daarvan is de link met triatlon moeilijk te leggen

#6 30-05-2010 19:58:40

Klaas
Gast

peter geschreven:
Klaas geschreven:

Ik ben nog geen 40 :-)

Dinzik - ik veronderstel dat het over hem gaat - ook nog niet: hij dit jaar 39 geworden. Los daarvan is de link met triatlon moeilijk te leggen

U vraagt, wij draaien :-)
Al eens gekeken wie vandaag op een 254ste plaats eindigde op het BK halve triatlon in Leuven?
http://www.3athlon.be/timing/pdffiles/2 … cratch.pdf

Zou hij gisteren zwaar in de pinten gezeten hebben? Zo moeilijk was het niet om de link met triathlon te leggen he ;-)

Maar wat ik dus wou zeggen is dat ik geen enkele objectieve reden zie om een uitspraak te doen over het niveau van WP op basis van het feit dat iemand rond de 40 een bepalende speler zou zijn (Estiarte speelt op zijn 39ste ook nog op de olympische spelen bv. http://en.wikipedia.org/wiki/Category:W … _Olympics)

#7 30-05-2010 20:01:59

Klaas
Gast

En als ge toch bezig zijt, het duel (ex-)KZK-RDM werd vandaag door Kortrijk gewonnen (zie plaats 58 in bovenstaande uitslag)

#8 30-05-2010 21:12:33

peter
Uber-admin
Website

Klaas geschreven:

En als ge toch bezig zijt, het duel (ex-)KZK-RDM werd vandaag door Kortrijk gewonnen (zie plaats 58 in bovenstaande uitslag)

dus de jongere generatie is duidelijk beter wink

Forum footer