#1 02-09-2009 11:54:19

iFCee
Gast
Van: Tielt

Wie wordt kampioen in Eerste Divisie?

Om wat activiteit in het forum te krijgen een poll.
Wie wordt kampioen. Wat uitleg en verdere voorspellingen over play-off plaatsen mag hieronder.

Waterpolo is a ballethic dance between violence and finesse, injurence and strategy, individual struggle and team cohesion.

#2 02-09-2009 14:50:48

MZV-A
Gast
Van: Merksem
Website

Re: Wie wordt kampioen in Eerste Divisie?

Da lijkt me vrij duidelijk...
kortrijk is de ploeg me de beste spelers..

Don't judge before you play!

#3 02-09-2009 15:58:46

ikke
Gast

Denk dat Moeskroen en Kortrijk outstanding zullen zijn. Voor de overige plaatsen ligt volgens mij alles open.

#4 02-09-2009 19:58:40

carthorian
Gast

Als Kortrijk gemotiveerd blijft, de titel niet als vanzelfsprekend beschouwen, denk ik dat zij opnieuw als eerste eindigen.

#5 22-09-2009 18:59:28

WP 007
Gast

Tja KZK meer dan waarschijnlijk. Met Gomez erbij .......

Triestige noot :

Van de andere zijde is er oa  "GJ Ingels" die spijtig genoeg verblind is door ...... (I don't know what) die beslist heeft om een beetje op de bank te gaan zitten in de plaats van een ploeg te kiezen waar hij continu spelen en wat ervaring opbouwen. De leerschool is niet in de beste ploeg gaan spelen (of liever bankzitten) waar je ervaring opdoet door uw speelminuutjes op te tellen. Misschien krijgt hij wel spijt van zijn vertrek bij Gent die nu toch met 2 slovaken komt aandraven (niveau is af te wachten natuurlijk)!!!!

Het wordt vechten voor de 2 andere playoff plaatsjes

Het lijkt me misschien interessanter om te spreken wie de afvallers worden van dit jaar.

Eeklo lijkt mij wel wat problemen te hebben zonder een (degelijke) keeper?????
en dan spreken we nog niet van de leegloop in Doornik!!!!  Hierdoor geef ik RBP een heel goede kans om te overleven. Tja Tielt ??? heen en terug .... In tweede verschillende malen met de hakken over de sloot en nu 1ste amai dat wordt een lastig seizoen ........

Laatst bewerkt door WP 007 (22-09-2009 19:01:41)

#6 02-12-2009 12:14:38

GOKU
Gast
Van: Oost-Vlaanderen

Met de wedstrijden van verleden weekend lijkt mij deze poll ZEER voorbarig! Zeker met het uitvallen van Delorge. Het is alsof iedereen van iedereen kan beginnen winnen! Goede zaak zou ik zeggen!

#7 05-01-2010 17:59:54

tdvries
Gast

Als de juniors niet meer meespelen in de 2de ronde (zie water-polo.be), worden hun punten dan terug verdeeld ?
Dit zou betekenen dat de huidige rangschikking er als volgt uitziet:

1. MOUSCRON 28 pts 
2. COURTRAI 25 pts 
3. EEKLO 21 pts 
4. ANVERS 18 pts 
5. BRUSSELS 16 pts 
6. TOURNAI 16 pts 
7. MALINES 14 pts 
8. GENTSE 12 pts 
9. LA LOUVIERE 7 pts
10. TIELT 4 pt.

Spannender... Eerlijk ???

Euhm: "Je me dois aussi de vous signaler que l’équipe des Juniors FRBN ne pourra pas participer à la seconde partie de ce championnat."

Laatst bewerkt door tdvries (06-01-2010 10:09:45)

#8 05-01-2010 20:01:29

elwet10
Gast

Het gaat over de eindfase van de competitie, niet de terugronde.
Ze spelen dus gewoon nog hun matchen en eens er voor de plaatsen wordt gespeeld, dan doen ze niet meer mee

#9 17-01-2010 19:46:32

pretpetje
Gast

WP 007 geschreven:

Triestige noot :

Van de andere zijde is er oa  "GJ Ingels" die spijtig genoeg verblind is door ...... (I don't know what) die beslist heeft om een beetje op de bank te gaan zitten in de plaats van een ploeg te kiezen waar hij continu spelen en wat ervaring opbouwen. De leerschool is niet in de beste ploeg gaan spelen (of liever bankzitten) waar je ervaring opdoet door uw speelminuutjes op te tellen. Misschien krijgt hij wel spijt van zijn vertrek bij Gent die nu toch met 2 slovaken komt aandraven (niveau is af te wachten natuurlijk)!!!!

Het lijkt me misschien interessanter om te spreken wie de afvallers worden van dit jaar.

en dan spreken we nog niet van de leegloop in Doornik!!!!  Hierdoor geef ik RBP een heel goede kans om te overleven. Tja Tielt ??? heen en terug .... In tweede verschillende malen met de hakken over de sloot en nu 1ste amai dat wordt een lastig seizoen ........

http://www.h2opolo.be/index.php?opt=summary&id=00003760

mvg "de bankzitter"

#10 18-01-2010 17:12:32

carthorian
Gast

pretpetje geschreven:
WP 007 geschreven:

Triestige noot :

http://www.h2opolo.be/index.php?opt=summary&id=00003760

mvg "de bankzitter"

Doe het goed daar, soms is van ploeg veranderen wel eens de juiste keuze smile

#11 25-01-2010 10:14:29

Rambo
Gast

Toch prachtig dat deze jongeman ("GJ Ingels") de stap mag en vooral kan maken. Ik zag hem trouwens ook starten in de basis tegen Mechelen (beker).

#12 07-02-2010 10:46:43

ref
Gast

Het moet er weer leuk aan toe gegaan zijn in de partij tussen Eeklo en Moeskroen. Stefaan Damman zou na één minuut al uit het water geklopt zijn door een speler (?) van Moeskroen.
Ook het einde van de partij had blijkbaar weinig gemeen met polo. Bij een 8-5 stand in het voordeel van de Meetjeslanders zouden de jongens van Moeskroen alle middelen hebben aangewend om alsnog onverdiend met 8-9 te winnen.
Weet iemand iets meer over deze partij?

Laatst bewerkt door ref (07-02-2010 10:51:23)

You can't beat what you can't catch

#13 07-02-2010 12:08:26

herbie
Gast
Van: Tielt

Wij hebben dit seizoen met Tielt al 2x maal tegen Moeskroen gespeeld. In de eerste wedstrijd(competitie) heb ik persoonlijk ook een opzettelijke elleboog gekregen van de plaatselijke strandjanet(hij staat altijd zo mooi zijn haar te kammen na de wedstrijd)A. Thues. Mijn oog heeft 2 weken blauw gezeten.

Ik ben er bijna zeker van dat hij opnieuw de dader zal geweest zijn. In de tweede wedstrijd(beker) vroeg hij op een heel arrogante manier hoe het met mijn oog was. Hij heeft waarschijnlijk vroeger thuis slaag gekregen en zit nu met een trauma. Jammer toch...Ofwel denkt hij dat hij waterpolo uitgevonden heeft.

Ik heb er niets op tegen dat men zich afzet van de verdediger door middel van schaarslag of zoiets en Moeskroen doet dat ook wel goed.

Jammer dat sommige spelers van Moeskroen er duidelijk plezier in hebben om tegenstrevers echt te kwetsen. Daarbij komt dat de meeste scheidsrechters het nooit gezien hebben. Zeker niet als het Tielt tegen Moeskroen is want wij zijn het 'zwakke' broertje en welke arbiters durven dan tegen Moeskroen fluiten.

Laatst bewerkt door herbie (07-02-2010 12:20:51)

#14 07-02-2010 13:51:32

polofan28
Gast

in de match tussen gentse en moeskroen in gent, heeft ook een speler van moeskroen een speler van gentse het water uit geklopt,die speler moest zelf direct naar het ziekenhuis gevoerd worden om boven zijn oog genaaid te worden, het ergste van al was zelf dat die speler van gentse uitsluiting zonder vervanging gekregen had...och ja, het is algemeen geweten dat de grote ploegen altijd iets meer mogen .anders ging moeskroen die match verloren hebben, en ging kortrijk weer kampioen spelen, en was het einde van de competitie niet spannend genoeg...lang leve het belgische waterpolowereldje

#15 07-02-2010 14:57:56

GOKU
Gast

Inderdaad, eeklo stond op 8-5 op 4 min van het einde en Moeskroen heeft dan redelijk wat middelen ingezet om te winnen....... (was eigenlijk heel de wedstrijd al zo!)

Stefan was al geveld na de eerste aanval van ons dwz de wedstrijd was 30sec bezig. Er kwam serieus veel bloed aan te pas!

Nog zo iets: iedere keer Pavol hem DUIDELIJK had afgeduwd van zijn verdediger kreeg hij contrafout wat hem zeker tot 4x toe te veel werd en de scheidsrechter stond "uit te schij....", en blijkbaar mag die speler dat? Iemand anders zou het niet moeten proberen..... jammer!

Al bij al goede match van de scheidsrechters maar ze moeten iedere speler met dezelfde waarde vergelijken, niet omdat het Pavol is dat je hem niet mag uitsluiten.

#16 07-02-2010 19:59:02

norbert madaras
Gast

en iedereen praat hier over " de speler" die stefaan uit het water heeft geklopt, maar niemand geeft een naam, wie is het dan wel - wat herbie bvb wel doet ;-)

dus de mensen van eeklo, wie heeft er dan geklopt op stefaan?? en is dit dan dezelfde speler die op stehlik van gent geklopt heeft?

want ik moet eerlijk zeggen denk ik dat het zeker niet goed is van te stigmatiseren, aangezien ik ( in het verleden toch) uit elke ploeg wel 1 " krapuul" er kan uithalen waarbij er wel in 90% van de wedstrijden problemen mee zijn...

en laten we zeggen dat ter verdediging van de scheidsrechters, hoe zouden jullie reageren moest een peet ( 1,95m 110kg) als pavol dinzik achter u zit te schreeuwen ( ik ken er meer dan 1 die er met knikkende knieen zou staan ;-) - en heb hem eens achter een scheids zien lopen ( al een tijdje geleden), waarbij de scheids toch redelijk tevreden was van " beschutting" achter de tafel te kunnen vinden ;-)

Dus mjah het belgisch waterpolo-wereldje blijft wat het was met zijn ergernissen en charmes!!

#17 09-02-2010 09:16:26

GOKU
Gast

ik ben tegen stigmatisatie maar twas ne kleine smalle met lang haar en wil altijd op de counter vertrekken....;-)

ps: Stefan heeft 7 draadjes!!!!!

#18 09-02-2010 21:08:29

polotiest
Gast
Van: Gent
Website

GOKU geschreven:

ik ben tegen stigmatisatie maar twas ne kleine smalle met lang haar en wil altijd op de counter vertrekken....;-)

ps: Stefan heeft 7 draadjes!!!!!

Dus hij speelt nie mee vrijdag? smile

Greetz, P OL oTI E ST cool

#19 18-02-2010 05:25:40

norbert madaras
Gast

Ik weet niet precies wie de verslagen van Antwerpen schrijft maar 't is wel meestal grappig en scherp... Laatste quote uit het recente verslag van AZC-KZK:

" Opmerking: na de match werd enkel het bijna klassieke onsportieve gezeur van de KZK coach genoteerd. (oef: deze keer dus geen baldadigheden)"

Let op het " bijna klassieke" Of anders gezegd, hoe een ex-coach nog eens lekker een prikje geven... hahahaha!!

( en onder gezegd en gezwegen TERECHTE OPMERKING!!!)

#20 18-02-2010 12:29:35

GOKU
Gast

Inderdaad leuk verslagje! Het blijft wel verdacht lang stil langs Kortrijkse kant..... nog altijd geen verslag, normaal gezien zijn ze daar toch redelijk snel mee... 8-)

Kortrijk is dus blijkbaar toch te kloppen?!

#21 24-02-2010 11:23:32

stuurman
Gast

ok, wij waren toeschouwer van de halve finale beker in Antwerpen: Kortijk, nog zonder Thomas Delorge (!) is zeker te pakken.
Moeskroen blijft de te kloppen ploeg: de (beker) toekomst is aan de jonge gasten.
Gent bakte er niks van: Mechelaars, Eeklo of de Sinjoren hadden ongetwijfeld (véél) betere polo gebracht.
Enfin, de bekerfinale zal ongetijfeld behoorlijk spannend worden.
De rest van de competitie kaarten wordt geschud tijdens de play offs: 2 honden vechten om een been en den 3de ....

Forum footer