#1 05-02-2009 20:01:32

norbie
Gast
Van: zna

Spelen in verschillende seniorteams van eenzelfde club

Mogen seniorspelers spelen in verschillende teams van eenzelfde club in dezelfde afdeling ,zoals Mechelen in IVde afdeling doet ?
Wat zeggen de reglementen ?

#2 05-02-2009 20:41:38

SandroS
Gast
Van: Antwerpen

Re: Spelen in verschillende seniorteams van eenzelfde club

Voor zover ik weet mag het aangezien het niet afdelingsoverschreidend is. Dit vind ik eerder voor discussie vatbaar dan het geval van jeugdspelers die bij senioren spelen

#3 05-02-2009 20:50:03

carthorian
Gast

ik heb net de reglementen eens doorgenomen en kan daarvan niets terug vinden (overigens ook niet van senioren die binnen hun club van ploeg veranderen), dus alles mag?

de wasserballer geschreven:
VIGGEN geschreven:

De nat junioren is ook vervalsing. Ze werken met een soort rotatie en het is nooit dezelfde ploeg die aantreedt. ALs je geluk hebt, zijn het de beste die tegen u aan de kant blijven.

is dat ni vrij logisch, welke schoolgaande junior (of kadet) kan zich elke woensdag vrijmaken? en daarbij, de nationale juniore zijn met rond de 20 spelers, waarvan er spelers van seraing moetten komen, elke week, dat is praktisch onmogelijk.
ik vind dat het hun volste recht is om mee te spelen voor het kampioenschap, wie wil er nu spelen als er toch geen punten aan verbonden zijn

Jullie doen niet mee voor het kampioenschap (geen playoffs), de enige rede die ik mij kan inbeelden om jullie wedstrijden voor punten te laten tellen is dat anders sommige ploegen geen inzet zullen tonen (halve ploegen of miniempjes sturen ofzo).

Laatst bewerkt door carthorian (05-02-2009 21:03:51)

#4 06-02-2009 10:29:54

Rikky
Gast

SandroS geschreven:

Voor zover ik weet mag het aangezien het niet afdelingsoverschreidend is. Dit vind ik eerder voor discussie vatbaar dan het geval van jeugdspelers die bij senioren spelen

Sandros, de vraag van Norbie is dan ook niet of jeugdspelers bij senioren mogen spelen want da is uiteraard geen enkel probleem, maar of seniorenspelers (senioren dus) mogen wisselen tussen 2 seniorenploegen binnen zelfde club en competitie...

Ivm nationale junioren:
Vind wel da nationale junioren punten kunnen krijgen bij winst of gelijkspel. Zo kunnen zij zien waar ze ergens staan tov andere ploegen wat hun motivatie groter maakt.
Bij de andere ploegen kunde 2 kanten bekijken:
om eerlijk te zijn binnen eigen competitie VOOR KAMPIOENSCHAP zouden alle ploegen evenveel punten (bvb. geen) moeten krijgen voor de matchen tegen nat. jun. (winst of verlies), anders wordt de rangschikking binnen kampioenschap verstoord. Langs andere kant zal de motivatie bij de gewone ploegen idd dalen aangezien er toch niets te winnen of te verliezen valt, wat het nut voor de natte juniors herleidt tot "nihil".

#5 06-02-2009 21:12:04

budgen
Gast

da wette toch paljas want get klacht tege ons ingedient en get ze verlore dus stop gewoon me zevere

norbie geschreven:

Mogen seniorspelers spelen in verschillende teams van eenzelfde club in dezelfde afdeling ,zoals Mechelen in IVde afdeling doet ?
Wat zeggen de reglementen ?

#6 06-02-2009 22:10:01

ref
Gast

budgen geschreven:

da wette toch paljas want get klacht tege ons ingedient en get ze verlore dus stop gewoon me zevere

Al eerste bijdrage kan dit tellen kerel, maar we onthouden vooral uw schitterend Nederlands.

You can't beat what you can't catch

#7 06-02-2009 22:33:27

diez
Gast

doet me hier denken aan vroeger op de speelplaats toen we kleuter waren...
Daar liepen ook dikwijls kindjes constant met hun vingertje op achter de juf...juuf da mag toch ni he...

en bespaar ons de flauwe commentaar op dit voorbeeld die jullie waarschijnlijk willen replyen...

#8 07-02-2009 00:43:03

scottex
Gast

Aalst is toch dé carnavalstad van vlaanderen, nietwaar!?

Het is opvallend lang stil gebleven over dit onderwerp, en deze wedstrijd.
Zelfs geen wedstrijdverslag te bespeuren op de website, of maken jullie dat enkel als jullie winnen?

En dan plots een heel toppic met de vraag of spelers in verschillende teams in dezelfde afdeling van ploeg mogen wisselen...

Hadden jullie die vraag niet beter gesteld VOOR jullie klacht indienden?

En verloren...

Wel fijn dat jullie dit aan heel waterpolo spelend vlaanderen willen laten weten!
Je doet het alleen maar jezelf aan

Volgend jaar misschien meer ambitie voor "Prins Carnaval" ipv kampioen waterpolo??

Droog toiletpapier

#9 07-02-2009 14:31:36

polotiest
Gast
Van: Gent
Website

ik vind het al raar dat 2 ploegen van dezelfde club in dezelfde divisie mogen spelen...laat staan dat die onderling spelers kunnen switchen...ruikt een beetje naar competitievervalsing...

Greetz, P OL oTI E ST :cool:

#10 07-02-2009 15:16:41

nebur
Gast

scottex geschreven:

Aalst is toch dé carnavalstad van vlaanderen, nietwaar!?

Het is opvallend lang stil gebleven over dit onderwerp, en deze wedstrijd.
Zelfs geen wedstrijdverslag te bespeuren op de website, of maken jullie dat enkel als jullie winnen?

En dan plots een heel toppic met de vraag of spelers in verschillende teams in dezelfde afdeling van ploeg mogen wisselen...

En verloren...

Wel fijn dat jullie dit aan heel waterpolo spelend vlaanderen willen laten weten!
Je doet het alleen maar jezelf aan

Volgend jaar misschien meer ambitie voor "Prins Carnaval" ipv kampioen waterpolo??

We hebben dat inderdaad gedaan, en toch steld den bond jullie in het gelijk terwijl er in de reglementen juist het tegenovergestelde staat...

Mechelen zal ne langeren arm hebben zeker e

Laatst bewerkt door nebur (07-02-2009 15:17:07)

#11 07-02-2009 16:17:20

carthorian
Gast

polotiest geschreven:

ik vind het al raar dat 2 ploegen van dezelfde club in dezelfde divisie mogen spelen...laat staan dat die onderling spelers kunnen switchen...ruikt een beetje naar competitievervalsing...

Dat ze in dezelfde competitie spelen vind ik eigenlijk niet zo raar. Wat zou je anders doen, 1 ploeg in derde steken die niet mag zakken?

#12 07-02-2009 16:18:24

nr9
Gast

Heren,

Als de inzet van iedereen op een match, en daarmee bedoel ik ook die van rscm 2&3, even groot zou zijn als de ijver waarmee hiermee over een weer wordt geslingerd met straffe uitspraken, dan zou der nogal wat volk komen kijken naar de waterpolo.

Ten slotte is het daar toch om te doen, neen ?
Eens aan een medemens kunnen gaan hangen en trekken, al dan niet bestraft met een fout, zonder hiervoor direct scheef te worden bekeken of zelf half verdronken worden en het toch nog plezant vinden ook.

En ja, in een match wordt er geroepen en verweten.
Maar eens het eindsignaal gefloten, is de match ook gedaan, schud men elkaar de hand en gaat men een pint drinken.

Natrappen wordt normaal bestraft met def-out
Deze oeverloze discussies mogen, wat mij betreft, onder dezelfde categorie worden geclasseerd .

#13 07-02-2009 16:43:15

nebur
Gast

nr9 geschreven:

Heren,

Als de inzet van iedereen op een match, en daarmee bedoel ik ook die van rscm 2&3, even groot zou zijn als de ijver waarmee hiermee over een weer wordt geslingerd met straffe uitspraken, dan zou der nogal wat volk komen kijken naar de waterpolo.

Ten slotte is het daar toch om te doen, neen ?
Eens aan een medemens kunnen gaan hangen en trekken, al dan niet bestraft met een fout, zonder hiervoor direct scheef te worden bekeken of zelf half verdronken worden en het toch nog plezant vinden ook.

En ja, in een match wordt er geroepen en verweten.
Maar eens het eindsignaal gefloten, is de match ook gedaan, schud men elkaar de hand en gaat men een pint drinken.

Natrappen wordt normaal bestraft met def-out
Deze oeverloze discussies mogen, wat mij betreft, onder dezelfde categorie worden geclasseerd .

Allemaal heel mooi, maar dit heeft niets te maken met waar het hier over gaat..

#14 07-02-2009 18:56:39

polotiest
Gast
Van: Gent
Website

carthorian geschreven:
polotiest geschreven:

Dat ze in dezelfde competitie spelen vind ik eigenlijk niet zo raar. Wat zou je anders doen, 1 ploeg in derde steken die niet mag zakken?

Nieuwe ploeg maken zodat alles in regel is..;) ( zoiets als racing en kv :)

Greetz, P OL oTI E ST :cool:

#15 08-02-2009 12:16:19

peter
Uber-admin
Website

ik heb er geen probleem mee dat er 2 ploegen van dezelfde club in vierde spelen, ik kan het enkel maar toejuichen dat er nog ploegen bijkomen in plaats van enkel maar wegvallen.
Het is echter vreemd dat er spelers mogen uitgewisseld worden tussen deze twee ploegen, dat ruikt inderdaad naar competitievervalsing.

My wife ran off with my best friend. I sure miss him.

#16 08-02-2009 12:34:35

diez
Gast

wees blij dat er twee teams zijn van mechelen, kan er af en toe nog eens gewonnen worden tegen mechelen ;-)

#17 06-03-2009 21:17:33

Rikky
Gast

scottex geschreven:

En verloren...

Verloren??  Voor mij weet den bond ni wa et wilt... Jullie zijn in jullie recht gesteld, en wij niet in ons ongelijk.
Da is wa er letterlijk gezegd is. Lijkt mij idd langere arm.
Ook raar da alleen spelers van Mechelen dit geen rariteit vinden :D
Ma bon. Bond heeft beslist en wij moeten er ons bij neerleggen nietwaar...

#18 30-05-2012 15:37:27

scottex
Gast

Eentje uit de oude, maar dan toch weer niet zó oude doos...

Rikky geschreven:
SandroS geschreven:

Sandros, de vraag van Norbie is dan ook niet of jeugdspelers bij senioren mogen spelen want da is uiteraard geen enkel probleem, maar of seniorenspelers (senioren dus) mogen wisselen tussen 2 seniorenploegen binnen zelfde club en competitie....

Droog toiletpapier

#19 02-06-2012 09:36:32

Rikky
Gast

scottex geschreven:

Eentje uit de oude, maar dan toch weer niet zó oude doos...

Rikky geschreven:
SandroS geschreven:

Sandros, de vraag van Norbie is dan ook niet of jeugdspelers bij senioren mogen spelen want da is uiteraard geen enkel probleem, maar of seniorenspelers (senioren dus) mogen wisselen tussen 2 seniorenploegen binnen zelfde club en competitie....

Wil toch nog even duiden dat ik nooit heb beweerd dat jullie de officiële reglementen van het spel hebben overtreden.

Laatst bewerkt door Rikky (02-06-2012 09:37:40)

,
[Bot] CCBot

Forum footer