#1 11-12-2006 21:47:40

TZK-Henk
Gast

Heenronde 2de divisie

Na pronostiek nu ook bespreking van de heenronde. Ik nodig iedereen uit om hier commentaar te leveren over de prestaties van de eigen ploeg. Wat ging er goed, wat fout, wat kon er beter en wat zijn de verwachtingen voor de terugronde. Hier alvast mijn bijdrage in volgorde van het periode-classement:

1. AZC2: het is tekenend dat AZC2 weer zo makkelijk aan kop draait. Eén van de mede-forummers gebruikt het intussen als quote maar ik blijf erbij: wie waardig wil zijn om in 1ste of ere mee te draaien moet tegen deze gasten kunnen winnen en voorlopig slaagt niemand hierin... Meestal hebben ze zelfs aan één goede periode genoeg om het verschil te maken. Zonder tegenbericht wordt AZC2 met 36 op 36 voor de x-ste keer op rij kampioen.

2. Brugge: als je het me voor het seizoen gevraagd had, had ik ze zeker niet zo hoog ingeschat. De komst van zowel Neal Van Maele alsook van Wim (trainer) werken duidelijk hun vruchten af. Een gemotiveerde jonge bende die goed polo brengen. chapeau ! Met winst tegen Oostende hebben ze hun plaats duidelijk verdiend. Geef hen nog een midvoor en ze zijn compleet. Mijn favoriet voor de 2 de plaats. Behalve tegen AZC2 zie ik hen niet veel punten meer verliezen.

3. Oostende: Je kent mijn kritiek: goede ploeg maar op de momenten van de waarheid faalangst. Meest aantal keer gescoord van alle ploegen 123 maar ook 84 goals binnen. dit laatste is voornamelijk een probleem als je een klasse hoger wil.

4. WPK: De wisselvalligheid van hun uitslagen geeft aan dat ze niet zo sterk zijn als sommigen op dit forum willen zeggen. Veel hangt bij WPK natuurlijk af van de aanwezigheid van enkele spelers. Ze hebben Bart moeten missen sedert de wedstrijd tegen Tielt en dat heeft punten gekost maar ook daarvoor al hadden ze enkele bokkesprongen gemaakt. WPK geraakt wat mij betreft niet in de top-3.

5. Hasselt: ik heb ze niet gezien (Tielt heeft uit gespeeld op Hasselt). Ken ik onvoldoende. In vorige bijdrages heb ik ze hoog getipt. Waarschijnlijk was dit te hoog. Ik geef ze de 4de plaats op het einde; ze springen voor WPK.

6. Tielt: Typisch Tielt: slechts 65 doelpunten gescoord (ongeveer een 40 à 50 doelpunten minder dan de ploegen die voor hen staan) maar ook slechts 69 tegen: Tielt scoort moeilijk maar je zal Tielt ook niet makkelijk een grote nederlaag aansmeren. Wat ongeluk in de uitslagen: 8 - 8 tegen Gentse 2 met de gelijkmaker van Gents in de laatste seconden; 9 - 10 tegen WPK, 8 - 7 tegen Oostende met, geef toe Oostende arbitrage die de zege aan Oostende hebben gegeven en van Tielt hebben afgenomen, 7 - 7 tegen Brugge met een doelpunt in de laatste minuut... telkens een doelpunt te weinig of een minuut te lang, te weinig structuur in het spel, ... Je moet dat natuurlijk leren en ervaring is iets wat het Tielt een beetje ontbreekt op dit moment. Hopelijk is de zege tegen Blankenberge (10 - 6) waar we weer een Tielt waardig zagen, een vertrekpunt voor een betere terugronde. Misschien nog één à max. 2 plaatsen stijgen.

7. GZV2: volledig afhankelijk van aanwezigheid. Let op, als het begint te spannen zullen de oude rotten wel weer opdagen en redt Gent zich zonder problemen

8. Blankenberge: jonge ploeg, weinig ervaring, hebben nog een lange weg af te leggen. Een oudere, ervaren speler die het spel draagt en de jongeren op sleeptouw kan nemen zou hier welkom zijn. Swa Deley ?? (grapje !)

9. Seraing: ook niet gezien maar volgens horen één van de zwekste broertjes.

10 Wase: na de wedstrijd tegen AZC2 gaf iemand van AZC2 ze nog hoop in het verslag. Het zal dan toch snel moeten beteren wil dit nog goed komen. Ik zie weinig verbetering; ook de laatste wedstrijd werd dik verloren.

#2 12-12-2006 16:51:13

OWT1
Gast

Re: Heenronde 2de divisie

Goeie feed back over de heenronde,
Verdere motivatie van Oostende:
Niet veel verandert tov het begin van het seizoen : overgaan naar eerste !
Daarbij horend , AZC2 wat punten afsnoepen en thuis tegen Brugge winnen , wat maakt dat we de rest van de matchen ook paraat moeten zijn , anders blijven we volgend jaar in deze spannende competitie, want Brugge zal waarschijnlijk ook wel volle bak gaan tegen AZC en daarnaast niet te veel weggeven .

Over de rest van de ploegen:
Gentse,Hasselt,WPK,Blankenberge en Seraing staan ongeveer (VOLGENS MIJ DAN WEL)op de plaats die ze verdienen.
Tielt staat iets te laag in de rangschikking als ik refereer naar de match bij ons , maar zoals Henk hierboven schrijft...., goals maken!
En tenslotte Wase, wat gebeurd daar allemaal, die mannen spelen toch ook al een tijdje waterpolo(of toch een deel er van),tijdens de zomer konden ze niet veel trainen door in de ster te trainen en slecht weer ,maar dat kan toch niet nu nog gevolgen hebben!
We zouden iemand van de Wase eens op het forum moeten krijgen !

Grtz

#3 12-12-2006 22:49:00

iFCee
Gast
Van: Tielt

die van Wase dureven niet vrees ik smile

kben het eens met Henk zijn analyse over Tielt. We missen een beetje iemand die het kan forceren zoals vele ploegen wel hebben, iemand die die nipte verliezen of gelijke spelen kan ombuigen in zeges. We hebben echter een goede ploeg en er zitten zeker spelrs in die eruit kunnen steken als ze willen en die rol op zich nemen en verwcht ons maar trug in de terugronde!

Waterpolo is a ballethic dance between violence and finesse, injurence and strategy, individual struggle and team cohesion.

#4 13-12-2006 15:31:01

king-size
Gast

In de strijd om de tweede plaats is er slechts 1 punt verschil tussen Brugge en Oostende. Brugge heeft een zwaarder programma, 6 van hun wedstrijden in de terugronde zijn op verplaatsing. De beslissing zal dus waarschijnlijk vallen in de onderlinge confrontatie met Oostende in Oostende...

#5 13-12-2006 15:58:21

OWT1
Gast

Misschien ook eens een uitnodiging om eens naar de match te komen kijken , maak er gewoon een dagje uit van .... aan zee

#6 13-12-2006 16:22:14

ceten
Gast
Van: Oostende
Website

Inderdaad...
Ook de match tegen hasselt zal volgens mij de moeite zijn...

de zee roept tongue

grtz

'08 - ... ,  eerste ploeg owt
'03 - '08 reserven owt (kampioen in '04-'05!! en '06 - '07!!) --  '05 - '08 reserven + eerste ploeg owt

...waterpolo is a way of life...

#7 13-12-2006 16:51:15

iFCee
Gast

kzal eens een overzicht geven tussen de top-5 wie nog naar wie moet en wie wie thuis ontvangt.

AZC2:
oostende thuis
brugge thuis
Hasselt uit
WPK thuis

3 thuis, 1 uit.

Brugge:
AZC2 uit
WPK thuis
Hasselt uit
oostende uit

1 thuis, 3 uit

Oostende:
AZC2 uit
WPK uit
Brugge thuis
Hasselt thuis

2 thuis, 2 uit

WPK:
Oostende thuis
Brugge uit
Hasselt uit
AZC2 uit

1 thuis, 3 uit

Hasselt:
AZC2 thuis
WPK thuis
Oostende uit
Brugge thuis
3 thuis, 1 uit

-Ook even opmerken dat bij de meeste ploegen de toppers zich vooral naar het einde toe bevinden, enkel antwerpen speelt veelal vroeg zijn moeilijke matchen, waardoor titel waarschijnlijk al beslist zal zijn maar pormotie spannend kan blijven tot het einde.
-Natuurlijk bedoel ik hier niet mee dat je de andere wedstridjen zoiezo hebt gewonnen want als Gentse2 volledig is kan je daar makkelijk je tanden op stuk bijten en wij, Tielt, zullen ook wel geen cadeautjes uitdelen!

Conclusie: ja je kan ze ook zelf trekken he.
Brugge heft dus inderdaad , zoals mijn collega uit tielt opmerkte, het moeilijkste programma, net als WPK en Hasselt terwijl AZC2 het meest thuis mag aantreden.

edit: sorry voor de fouten, maar ik moest mij haasten

Laatst bewerkt door iFCee (14-12-2006 13:40:15)

Waterpolo is a ballethic dance between violence and finesse, injurence and strategy, individual struggle and team cohesion.

#8 13-12-2006 17:11:48

VIGGEN
Gast

Da van hasselt klopt toch ni denk ik.
Volgens mij moeten ze naar Oostende en ontvangen ze de andere 3 thuis.

You know you are a water polo player when you smell like chlorine 24/7.

#9 13-12-2006 17:44:11

LR
Gast

inderdaad, brugge speelt op hasselt als laatste wedstrijd van de terugronde...

#10 13-12-2006 23:44:37

carthorian
Gast

Misschien doet Brugge het wel een pak minder op verplaatsing, ze hebben bijna alle wedstrijden ook thuis gespeeld (vandaar mss de goede prestaties).

Laatst bewerkt door carthorian (14-12-2006 12:46:42)

#11 14-12-2006 13:19:22

nr1
Gast

Welke ploeg wil wel promoveren.
Volgens mij laat alleen Oostende maar al te graag weten dat ze willen promoveren.
De doelstelling van Brugge begin dit jaar was binnen de top 5 eindigen zeker niet promoveren ...
Over Tielt en Hasselt weet ik de doelstelling niet.
En Kortrijk tja dat is ook duidelijk na hun zwaar verlies vorig jaar in de barragematch dat ze niet willen promoveren
Benieuwd of dit iets aan de stand zal veranderen in de terugronde

#12 14-12-2006 13:42:51

iFCee
Gast

Van Brugge heb ik toch al opgevangen dat ze er niet weigerachtig tegenover staan of heb ik dit verkeerd voor.

Van Hasselt dacht ik dat ze het niet zien zitten maar ben totaal niet zeker

WPK wil ook niet dacht ik.

Tielt wil altijd maar tzal vermoedelijk niet voor dit seizoen zijn, hoewel 5 punten zijn nu zoveel niet he.

Oostende wil zeker!

vermoedelijk zullen pleogen die niet willen wel wat beginnen slabakken naar het einde toe, zeker op verplaatsingen veronder stel ik.

#13 14-12-2006 14:39:36

peter
Uber-admin
Website

wpk en hasselt willen zeker niet opgaan, cfr de 'rare' uitslagen aan het einde van vorig seizoen ;-)

My wife ran off with my best friend. I sure miss him.

#14 14-12-2006 18:01:35

iFCee
Gast

het is niet omdat je vorig seizoen niet overwou dat je het dit seizoen niet wel wilt maarja hasselt en wpk willen het inderdaad niet nee.

dus enkel Oostende en eventueel Brugge willen (van de nog overgebleven kanshebbers), iemand meer info over Brugge ?

#15 14-12-2006 18:31:13

king-size
Gast

Volgens wat ik hoor zijn ze daar wel voor te vinden, zeker met Wim Vanhecke en Neal in de rangen...

Laatst bewerkt door king-size (14-12-2006 18:32:49)

#16 14-12-2006 19:14:21

VIGGEN
Gast

Hasselt en WPK zullen wel hun reden hebben zeker om ni over te gaan. T zou ni de eerste keer zijn da de stijger vanuit 2e er al na 1 jaar uitligt. Enkel Mechelen heeft zich een 2 tal jaar kunnen handhaven, maar nu ziet et er ook nimeer goed uit.

You know you are a water polo player when you smell like chlorine 24/7.

#17 14-12-2006 21:07:28

Tammen
Gast

Nu deze forum al een tijdje te volgen moet ik toch even inpikken.

Ik ben de kapitein van Oostende en eerst wil ik in naam van de ploeg me verontschuldigen voor het " gelach " met jullie.
Jullie hebben verdient gewonnen tegen ons op het tornooi, wij moesten maar beter spelen en mogelijks minder gedronken hebben. Tot daar. Veel succes in jullie reeks.

Dan zou ik het graag hebben over de ambities van onze ploeg. Iedereen denkt hier dat het een must is voor Oostende om opnieuw over te gaan. Dit is zeker geen waar. We spelen iedere match om te winnen das al. Het is niet omdat we de zakker zijn van eerste dat het een must is om direkt weer over te gaan.
Vergeet niet hoe het komt dat we in eerste geraakt zijn. Onze toffe waterpolovrienden van Hasselt hebben voor de baragematch een grote kat gezonden. SCHANDALIG dat dit zonder sancties gebleven is trouwens !!!

Dus werden we een beetje in 1ste gesmeten. Doch hebben er een mooi seizoen gespeeld met winst in Mechelen als uitschieter.

Hopelijk een beetje duidelijk gebracht te hebben. Voor Oostende moet niets als we ons maar amuseren.

Voila

#18 14-12-2006 21:17:26

Dimitri
Gast

Hasselt heeft hun barrage wedstrijd toen ze nog in eerste zaten niet gaan spelen en een boete gekregen om te kunnen afzakken tongue

Sinds hasselt hun hollanders niet meer hebben spelen ze niet meer graag in eerste

#19 14-12-2006 21:39:12

king-size
Gast

ik denk dat in 2e divisie geen enkele ploeg promoveren als een must ziet.  De discussie draait meer rond ploegen die niet willen promoveren en er bijgevolg een soort "competitievervalsing" tot stand komt. Indien Oostende als enige ploeg niet weigerachtig staat tegenover promoveren gaan we een héél saaie competitie tegemoet.

#20 17-12-2006 21:47:31

TZK-Henk
Gast

als ik alle ploegen één raad mag geven: speel èlke wedstrijd om te winnen. Als dat op het einde van het seizoen wil zeggen dat je promotie maakt naar hogere divisie, so what. Wij met Tielt hebben jàren op de valreep gestaan. we hèbben inderdaad jaren gehad waar we bewust wedstrijden niet gewonnen hebben. Eén van de lastigste klussen was ooit een gelijkspel thuis tegen Waregem: doe het maar eens, hoor een wedstrijd bewust gelijk spelen !
het is uiteindelijk gebleken dat hetgeen waarvoor we schrik hadden, dat er problemen zouden komen als we een jaar aan een stuk elke wedstrijd zouden verliezen, op een bepaald moment gewoon kwam, zelfs al bleven we in onze reeks. het jaar dat we in 1ste gespeeld hebben herinnert iedereen zich, ook al hebben we alle wedstrijden verloren, als een heel goed jaar: we zijn nooit belachelijk gemaakt en hebben daarentegen kennis gemaakt met het polo van een divisie hoger.
elke ploeg uit 2de zou dus voluit moeten gaan voor de titel ! elke match moet gewonnen worden !
indien AZC2 kampioen is, is het dan de 2de die barrage speelt ? je moet dan ook nog kunnen winnen van RBP (of Mechelen) om in ere te geraken. Uit ervaring kan ik zeggen dat de laatste van ere nog steeds makkelijk van 1ste wint. wij met Tielt hebben ooit barrage gespeeld tegen Mons en ook al was het toen niet de bedoeling over te gaan, toch heeft Mons die match gemakkelijk gecontroleerd. de Perreaux-as was toen zeker te sterk.

#21 18-12-2006 02:18:14

iFCee
Gast

Als ik mij niet vergis gaat de #1 (en dit is dan zodner azc2 en gentse2 gerekend) rechtstreeks over en speelt de nummer 2 barrage tegen de voorlaatste, of is dit veranderd?

#22 18-12-2006 10:24:59

peter
Uber-admin
Website

ik dacht ook dat het zo was, enkel vorig jaar niet wegens de herindeling van de klassen

My wife ran off with my best friend. I sure miss him.

#23 18-12-2006 11:06:37

iFCee
Gast

inderdaad en maar best ook want het is wel leuk dat er altijd zoiezo 2 ploegen verwisselen, om het niveauverschil tussen 1ste en 2de toch niet extreem groot te laten worden (het is al groot genoeg) En de en die barragematch is leuk voor de 2de en maakt het onderaan in eerste voor iedereen spannend want normaal strijden er bovenaan al een ploeg of 6 voor de play-offs terwijl het onderaan ook alijd atractief blijft.

Laatst bewerkt door iFCee (18-12-2006 11:08:35)

#24 18-12-2006 13:27:18

TZK-Henk
Gast

sorry gasten,
gewoon eventjes bijdrage 300 van voor de neus van iFCee wegkapen !
de groeten,

Forum footer