Je bent niet ingelogd.
de kalender mag dan nog niet bekend zijn, als we ploegen hebben kunnen we pronostikeren natuurlijk, dus hier komen ze.
(opm.: in 05-06 waren er 2 ploegen meer per reeks en dus 4 wedstrijden meer en dus 8 punten meer te verdienen, behalve in 3e divisie toen er daar maar 8 ploegen waren (je kent het systeem wel toen))
Brussels
plaats 06-07: 10e plaats in 1e divisie met 2 punten.
plaats 05-06: 5e plaats in 1e divisie met 27 punten.
Antwerpen « 2 »
plaats 06-07: 1e plaats in 2e divisie met 33 punten.
plaats 05-06: 1e plaats in 2e divisie met 37 punten.
Brugge
plaats 06-07: 3e plaats in 2e divisie met 21 punten.
plaats 05-06: 1e plaats in 3e divisie met 25 punten.
Gentse « 2 »
plaats 06-07: 4e plaats in 2e divisie met 20 punten.
plaats 05-06: 6e plaats in 2e divisie met 26 punten.
Tielt
plaats 06-07: 6e plaats in 2e divisie met 18 punten.
plaats 05-06: 4e plaats in 2e divisie met 30 punten.
WPK
plaats 06-07: 5e plaats in 2e divisie met 19 punten.
plaats 05-06: 2e plaats in 2e divisie met 34 punten.
Wase
plaats 06-07: 8e plaats in e divisie met 9 punten.
plaats 05-06: 12e plaats in 1e divisie met 0 punten.
Hasselt
plaats 06-07: 7e plaats in 2e divisie met 17 punten.
plaats 05-06: 3e plaats in 2e divisie met 34 punten.
Calypso
plaats 06-07: 1e plaats in 3e divisie met 33 punten.
plaats 05-06: 10e plaats in 2e divisie met 12 punten.
Strombeek
plaats 06-07: 2e plaats in 3e divisie met 33 punten.
plaats 05-06: 8e plaats in 2e divisie met 21 punten.
Een aantal ploegen ken ik niet echt goed en verder heb ik nog weinig gehoord van versterkingen of verzwakkingen dus wacht ik zelf nog even om te pronostikeren tot er wat meer reacties zijn.
Waterpolo is a ballethic dance between violence and finesse, injurence and strategy, individual struggle and team cohesion.
Misschien al handig om weten: antwerpen 2 zal grotendeels dezelfde bezetting hebben met toch één belangrijk verschil: Lars Dams gaat dit jaar nog eens bij de eerste ploeg meespelen waardoor we dus een sterke counterer/goaltjesmaker minder zullen hebben.
Misschien al handig om weten: antwerpen 2 zal grotendeels dezelfde bezetting hebben met toch één belangrijk verschil: Lars Dams gaat dit jaar nog eens bij de eerste ploeg meespelen waardoor we dus een sterke counterer/goaltjesmaker minder zullen hebben.
ter compensatie gaat den tim er terug invliege dees jaar, ni?
Laatst bewerkt door carthorian (03-09-2007 19:12:03)
Niet voor het een of het ander, en chapeau voor de man, maar het zegt veel over het niveau van het Belgisch waterpolo: Frank d'Oosterlinck, 67 lentes jong, speelt mee in de basis van Gentse II en is allesbehalve de zwakke schakel van het zevental.
You can't beat what you can't catch
Dag waterpolo-fans,
Het is een tijd geleden dat ik nog eens tijd heb gehad om iets te posten op het forum. Met de 2de speeldag in het verschiet mag een pronostiek echter niet ontbreken.
Het seizoen in 2de divisie kan alle kanten uit. De grote onbekende zijn wat mij betreft de Brusselse ploegen: RBP, Calypso en Strombeek. RBP als daler uit 1ste divisie is wellicht de titelfavoriet. Het vertrek van Balanov naar AZC zorgde voor de degradatie. Anderzijds was RBP ook meer dan alléén Balanov en de eerste overwinning van RBP-Tielt (19-5) toont mijns inziens aan dat het verschil tussen de divisies groot is en blijft.
De 2 overige Brusselse clubs worden wellicht taaie klanten in huis maar op verplaatsing schat ik ze wat minder in. De resultaten van vorig jaar hebben aangetoond dat ze ongeveer even sterk zouden moeten zijn. We zullen zien.
Voor de rest blijft er 'good old AZC2'. Den Twee blijft titelfavoriet nummer 2 en de duels met RBP zullen wel thrillers worden. Ik zag Dirk Meert en Seghers niet bij de doelpuntenmakers van AZC1 in hun eerste wedstrijd. Duiken ze op bij AZC2 dit jaar of zijn ze gestopt ? (of gewoon niet gescoord). Carthorian, vertel er ons meer over, aub. Dat er enkele 'Damsen' bijkomen of afvallen dat kan wel zijn bij AZC. Zijn dat zonen van Marcel of van zijn broer, de vroegere hoofdtrainer van AZC1 ? Goed zullen ze in ieder geval we zijn.
Buiten de reeds genoemden blijft er Hasselt. Wispelturig vorig jaar maar steeds gevaarlijk en niet te onderschatten. Hun topspeler heeft zijnen eerste kleinen ingedaan dit jaar. De vraag is welk effect dit heeft op zijn polo-carrière (?).
Verder is er ook nog Wase, GZV2 en Brugge. Neal heeft vorig week-end 5 goals gemaakt voor Eeklo en toch hebben ze verloren. Het zegt veel over Neal, chapeau ! Brugge zal hem dit jaar ongelofelijk missen. GZV2 blijkt Frank D'Oosterlinck terug onder zijn rangen te kunnen tellen. De matchen tegen Tielt ga ik zeker kijken. Ik heb voor weinig personen in het waterpolo meer respect dan voor Frank. Wase kan ik moeilijk inschatten. Vorig jaar zwak maar misschien met hun zwembad bezig aan een remonte.
Tot slot is er natuurlijk Tielt, mijn club ! Een eerste beker-débâcle en een eerste pandoering van RBP verder is het moeilijk in te schatten wat Tielt dit jaar kan of mag verwachten. Ik geloof wel in het talent van de jeugd en de ervaring van de "ouderen" (sorry, Chris en Mark). De grootste uitdaging ligt bij de trainer, Frank Degrijze die de beide lichtingen moet doen samensmelten tot één collectief. Gelukkig is Frank niet bezig aan zijn eerste broek in het waterpolo en zeker niet in Tielt dus is hij de ideale figuur om dit te doen. Ik geloof er in al kan het enkele matchen duren. In ieder geval, twijfel is een slechte raadgever en ik ben wel overtuigd dat Tielt zijn plaats heeft in 2de al lijken titel-ambities me te hoog gegrepen.
Dit in gedachten, de volgende pronostiek voor volgend week-end:
- WPK- Wase: WPK haalt het in eigen nat,
- Brussels - Hasselt: In Brussels worden de punten erg duur en RBP haalt het van Hasselt,
- Strombeek - GZV2: gevaarlijke wedstrijd voor GZV2 die toch nipt wint,
- Calypso - BZV: Brugge gaat uit huis de boot in,
- TZK - AZC2: Sorry voor mijn eigen ploeg maar 'den Twee' lijkt me op dit moment een maat te zwaar. Alléén 1 persoon kan dit natuurlijk stoppen: TZK-Henk die als official aan de tafel zit !
Allez, geef nu maar eens jullie pronostiek,
Groeten,
TZK-Henk
Terwijl dat we nu toch bezig zijn, kan ik beter mezelf aanvullen: voor GZV2 hebben we aan de ene kant het 'vertrek' van minstens één van de Willaerts en het - wat mij betreft - verrassende blijven van Jurgen De Wolf. 'Wolf' maakt zeker het verschil en met hem er bij of niet zal zeker veel verschil maken. Misschien speelt hij bij GZV2 voor Frank D'Oosterlinck ?
Gaat Jurgen nog naar GZV1 of blijft hij bij GZV2 ? Wie weet hier meer over ?
Weer 3 vrijdagwedstrijden voglende week, en zo voglen er nog een hele hoop dit seizoen in tweede.
October 5, 2007 WP Kortrijk - Wase
Wpk won vorige week niet zonder moeite van promovendus Calypso. oe we die prestatie moeten inschatten zal later blijken al we meer prestaties weten van de brusselaars.
Wase deed het al bij al niet slecht in antwerpen. Vorig jaar bleek ehter al dat de streekgenoten hen wel liggen. Vrijdag zal blijken of ze de deftige terugronde van vorig jaar kunnen doorzetten.
Vorig jaar werd het 16-9 en ook morgen verwacht ik een overwinning voor de west-vlamingen, als ze tenminste compleet zijn.
October 5, 2007 Brussels - Hasselt
Brussels wa heer en meester thuis tegen Tielt vorige week en zette zo zijn titelambities kracht bij.
Hasselt haalde het nipt van Gentse2 en zette dus zijn bekerdebacle recht.
Brussels zou geen problemen mogen hebben met de Limburgers
October 5, 2007 Strombeek - Gentse 2
Strombeek begon sterk in 2e met een gelijkspel tegen Brugge, dat vermoedelijk wel niet meer het brugge is van de heenronde van vorig seizoen.
Gentse2 verloor nipt en moet dus ook nog op zoek naar de eerste punten.
Tegen mijn eigen traditie is ga ik hier eens voor een gelijkspel pronostiekeren omdat ik het echt niet weet en omdat gentse vorig jaar kampioen was van de gelijke spelen in 2e.
October 6, 2007 Calypso - Brugge
Calypso begon met een mooie prestatie tegen WPK, maar koopt natuurlijk niets voor dat nipte verlies.
Brugge liet thuis steken vallen tegen die andere promovendus, calypso, en kwam niet verder dan een gelijkspel.
Net als vorige week zal Brugge het ook deze keer niet makkelijk hebben. Calypso kan reken op het thuisvoordeel en dat lijkt hen goed te liggen. Vorig seizoen wonenn ze iedere wedstrijd thuis en ook twee seizoen geleden, in hun laatste seizoen in tweede klasse, pakten ze 14 van de 17 verdiende punten thuis. Daarom ga ik voor een brusselse overwinning.
October 6, 2007 Tielt - Antwerpen 2
Tielt komt voorlopig nog niet op stoom dit seizoen en verloor zwaar in Brussels
AZC2 slaagde er, met de traditionele tussensprintjes, in om eenvoudig van Wase te winnen.
AZC2 is natuurlijk favoriet al verwaht ik een vrij doelpuntenloze wedstrijd, waarin het vershil niet zo groot zal zijn (maarja voorspellingen over je eigen ploeg zijn altijd moeilijk).
Vorig jaar 8-10 trouwens, waarin Tielt een mooi voorsprong uit handen gaf :(
Waterpolo is a ballethic dance between violence and finesse, injurence and strategy, individual struggle and team cohesion.
Terwijl dat we nu toch bezig zijn, kan ik beter mezelf aanvullen: voor GZV2 hebben we aan de ene kant het 'vertrek' van minstens één van de Willaerts en het - wat mij betreft - verrassende blijven van Jurgen De Wolf. 'Wolf' maakt zeker het verschil en met hem er bij of niet zal zeker veel verschil maken.
Gaat Jurgen nog naar GZV1 of blijft hij bij GZV2 ? Wie weet hier meer over ?
Jurgen speelt zeker bij GZV 2. Mss na nieuwjaar naar GZV 1, en voor de beker ook bij GZV 1.
Misschien speelt hij bij GZV2 voor Frank D'Oosterlinck ? --> leg dat eens uit?
ivm Frank :Ge moet het toch maar doen... Op uw 65-ste nog eens beginnen spelen... Hij heeft het in Hasselt ook voortreffelijk gedaan sinds er maar 1 wissel was bij Gent.. ;) :)
Greetz, P OL oTI E ST :cool:
ivm Frank :Ge moet het toch maar doen... Op uw 65-ste nog eens beginnen spelen... Hij heeft het in Hasselt ook voortreffelijk gedaan sinds er maar 1 wissel was bij Gent.. ;) :)
pffff... bij den twee is dat de gemiddelde leeftijd!
My wife ran off with my best friend. I sure miss him.
Merci TZK-Henk en IFCee voor jullie pronostieken,
geeft een beetje licht over wat er in 2de gebeurt. En 't lijkt erop dat ge er iets van weet, een pluspunt en een plezier om te lezen.
Wellicht zullen we na deze speeldag een duidelijkere zicht hebben over wie wat kan.
En forza Strumbeek voor vanavond, een moeilijke wedstrijd (wel...eerlijk gezegd zullen alle wedstrijden voor ons moeilijk zijn dit seizoen ;)
Good luck aan iedereen.
WP Strombeek
(wel...eerlijk gezegd zullen alle wedstrijden voor ons moeilijk zijn dit seizoen ;)
Ik denk dat dit seizoen de meeste pleogen weinig makkelijke wedstrijden zullen spelen. He zal dikwijls van details of een beetje geluk afhangen maa uiteindelijk zullen de regelmatigste ploegen wel terecht bovendrijven.
edit: blij dat ook de nieuwe 2e-klassers hier vertegenwoordigd zijn op het forum :)
Laatst bewerkt door iFCee (05-10-2007 19:50:03)
eerste uitslag opgevangen.
Strombeek - GZV2 : 12 - 13
en Brussels blijft winnen. 18-10 tegen Hasselt. Volgens de Limburgers een te zwaar verdict maarja ...
Brussels is dan ook titelkandidaat (volgens mij althans). En hasselt, nou ... niet :)
de uitslag 11 - 12 klopt wel degelijk! denk dat we nog zullen moeten opletten van die oudjes van GZV2, ploegje dat in vorm komt na opwarming van de diesel ( ze waren vorig jaar in de terugronde bijna ongeslagen! goede coaching? ) bevestiging volgende week in Brussel???
3 gelijke spelen in 2e!
proficiat Tielt: jullie hebben volgende week gelijk gespeeld tegen WPK!
proficiat Tielt: jullie hebben volgende week gelijk gespeeld tegen WPK!
oei! ik mocht het er nog niet opzetten, maar de bond heeft me de uitslagen van de rest van het seizoen al doorgegeven: niet verder vertellen!
My wife ran off with my best friend. I sure miss him.
Tielt heeft inderdaad getoond dat het, na twee mindere wedstrijden, nog meedoet. Na een sterke wedstrijd moesten we tevreden zijn mlet een gelijkspel tegen de kampioen van de laatste jaren(en dus niet tegen wpk), een beetje een dubbel gevoel. Jammer geneog blijven we laatses maar het feit dat alle ploegen in 2e alle punten hebben toont aan hoe close alles dit seizoen zal zijn! Brussels staat nu al alleen op kop en lijkt wel kans te hebben om daar te blijven. Volgende week allesinds hun derde thuismatch op rij, misschien weten we dan meer, al denk ik dat de echte test de speeldag erna komt in Groenen Hoek tegen azc2.
edit: verslag is op komst (gowja peter heeft het al)
Laatst bewerkt door iFCee (07-10-2007 20:02:30)
Als TZK-Henk kan ik enkel bevestigen dat Tielt gisteren een goede indruk heeft gelaten en gebroken heeft met de 2 mindere prestaties van de vorige weken. Alvast kan worden gezegd dat Brussels ook Hasselt heeft ingemaakt met 18-10 zodat de 19-5 die Tielt van Brussels aan zijn broek heeft gekregen toch genuanceerd moet worden qua 'slechte prestatie'. Ofwel is Brussels een maat te sterk voor iedereen, ofwel moeten we nog afwachten wat Brussels op verplaatsing waard is. Hun eerste uit-wedstrijd is inderdaad begin november tegen AZC2 en wellicht hebben we dan nog niet een eerste beeld (met AZC2 weet je immers nooit).
De wedstrijd gisteren was zeker mooi om zien. Tielt maakte meteen een mooie kloof maar toen het even zijn beweeglijke zone vergat mocht het algauw opnieuw beginnen. De jongeren toonden hun tanden en gaven blijk van kunde. De "ouderen" brachten het gewicht dat nodig is tegen bvb. Danny Mouton of Jacky Severeyns (die we de hele avond niet op mid-voor zagen (???)). Tielt werkte enkele knappe aanvallen af maar verprutste voor het zelfde geld enkele één-nuls. Misschien zat er meer in maar al bij al was de puntendeling conform het wedstrijdbeel een acceptabel resultaat voor de beide teams.
Er blijft bij mij nog één misterie: had de arbiter aan de kant van de tafel nu "penalty" gefloten of niet ? In ieder geval had de tafel (waaronder TZK-Henk) dit niet meer gezien en werd de wedstrijd als afgelopen gefloten. De arbiter drong ook niet aan maar toch blijft de vraag: wat zou er gebeurd zijn ? wie zou die penalty hebben durven nemen (met 7-7 op het scorebord in de laatste seconde...) zou het goal zijn geweest. Was het wel fair dat dit de uiteindelijke uitslag zou hebben gegeven gezien 7-7 al bij al fair was ???
Het toont toch nog aan dat de tafel van Tielt nog eerlijk (misschien te eerlijk) is.
Er blijft bij mij nog één misterie: had de arbiter aan de kant van de tafel nu "penalty" gefloten of niet ? In ieder geval had de tafel (waaronder TZK-Henk) dit niet meer gezien en werd de wedstrijd als afgelopen gefloten. De arbiter drong ook niet aan maar toch blijft de vraag: wat zou er gebeurd zijn ? wie zou die penalty hebben durven nemen (met 7-7 op het scorebord in de laatste seconde...) zou het goal zijn geweest. Was het wel fair dat dit de uiteindelijke uitslag zou hebben gegeven gezien 7-7 al bij al fair was ???
Het toont toch nog aan dat de tafel van Tielt nog eerlijk (misschien te eerlijk) is.
Snik, TZK-Tielt jongen, snik, zoooo eerlijk zijn, snik, 't doet nog eens deugd aan het hartje.
En hebben uw makkers u niet uitgesch*ten voor al wat rotte vis is?
You can't beat what you can't catch
ja, lach maar, Ref. ze hebben mij wel 3 tanden uitgeklopt en ik hoop binnenkort weer te kunnen stappen want met 2 gebroken knieschijven is het wat moeilijk en de revalidatie zal lang zijn.
Toch zou ik nog eens willen zien hebben wie met 7-7 op het bord in de laatste seconde een penalty durft nemen. Die zou ook wel knikkende knieën gehad hebben, waarschijnlijk. 't lijkt een magisch moment waar je van droomt tot dat je dan voor die goal ligt met de bal in je handen.
I would rise to the occasion. En met nen 360°! Ma ja ik speel wel nie bij Tielt dus da zou moeilijk geweest zijn.
[ Gegenereerd in 0.017 seconden, 7 queries uitgevoerd - Geheugen gebruik: 1.68 MiB (Peak: 1.72 MiB) ]